Ylläs ilman kaivoksia -Ei Kolarin Hannukaisen kaivoshankkeelle

/ #418 Re: adressi suljettu kaivoskaavan keskeydyttyä

19.08.2014 07:12

#416: Heli Kaulanen - adressi suljettu kaivoskaavan keskeydyttyä

Kiitos Heli Kaulaselle ja muille puuhanaisille ja - miehille tässä järkyttävässä kaivoshankeessa !

Valitettavasti pelkään kuitenkin, että ilo on ennenaikainen ja Hannukaisen kaivoshanke pullahtaa uudelleen pinnalle päivänä minä hyvänsä. Heti kun löytyy uusi kaivosyhtiö on Kolarin kunta valmis kaavoittamaan kaivosalueen. Eihän Kolarin kunta ole antanut lupausta siitä, että kaivoshanke haudataan LOPULLISESTI !?

Tästä hengähdystauosta saamme kiittää talouslamaa, joka vei hetkellisesti kaivoshankkeelta ja -yhtiöltä taloudelliset edellytykset kannattavaan toimintaan. Pitäisikö toivoa, että lama ainakin kaivosalalla jatkuu ikuisesti ? Toive taitaa olla turha ja Hannukaisen projekti käynnistyy jonakin päivänä taas ihan yllättäen - varsinkin, jos uskoo, että koko hanke on kuopattu.

Pidä Heli ne adressit hyvin tallessa kassakaapissa, sillä niitä tarvitaan vielä, ehkä piankin !

KOLARIN KUNNAN PITÄÄ ANTAA NÄKYVÄ JA KUULUVA SITOVA LUPAUS SIITÄ, ETTÄ KAIVOSHANKE ON KUOPATTU LOPULLISESTI - MUUTOIN EI RAKENTAMINEN JA INVESTOINNIT YLLÄKSEN ALUEELLE KÄYNNISTY, VAAN ROIKUTAAN LÖYSÄSSÄ HIRRESSÄ JA SIITÄ JOHTUEN VÄHITELLEN YLLÄKSEN MATKAILUALAKIN KUIHTUU JA JÄÄ KILPAILIJOISTA JÄLKEEN. SIITÄ SITTEN SAADAAN HYVÄT PERUSTELUT SILLE KUINKA VÄLTTÄMÄTÖNTÄ KAIVOKSEN KÄYNNISTÄMINEN ON KUN VAIN JOKU KAIVOSYHTIÖ LÖYTYY.