Median lopetettava vääristelty Israelin vastainen uutisointi

Vieras

/ #179 Re: öö

23.08.2014 14:56

#172: M Saari - öö

Sari, oletko koulussa opiskellut suomea?  Ilmeisesti historian tietämyksesi on vielä hatarampaa.

Tiedätkö, ketkä neuvottelevat Rafiahin rajanylityspaikasta? Siitä neuvottelevat Egypti, Abu Masen ja Hamas. Israel ei osallistu neuvotteluihin. Israelilla ei ole tekemistä koko asian kanssa, koska kyseinen raja sijaitsee Gazan ja Egyptin välillä.

Tiedätkö, miksi he eivät ole päässeet sopimukseen? Syy on se, että siellä rajalla kerätään tullimaksu. Edellämainitut kolme osapuolta eivät ole päässeet keskinäiseen sopimukseen, miten he jakaisivat kerätyt tullit.

Tiedätkö, kuka on palestiinalaisarabien pahin vihollinen? Se on heidän oma korruptoitunut hallitus, joka pitää Euroopan unionin Palestiinan autonomialle (PA) myönnettyjä rahoja henkilökohtaisilla tileillään Sveitsissä. Aikoinaan niitä EU rahoja (mm. Suomenkin veronmaksajien rahoja) on saanut  legendaarinen palestiinalaishallinnon johtaja Arafat, joka siirsi ne oman Suha vaimon tilille. Hän kyllä osasi löytää niille oikeata käyttöä, viettäen Pariisissa ylellistä elämää. Ei hassumpaa!

Tiedätkö, minä vuonna Gazaan asetettiin saarto ja miksi? Se tehtiin v. 2005 sen jälkeen, kun israelilaiset jättivät Gazan palestiinan arabeille ja sen jälkeen, kun gazalaiset demokraattisissa vaaleissa valitsivat Hamasin, joka alkoi terrorisoida Israelia, ampumalla sinne raketteja ja kaivamalla tunneleita. Ennen v. 2005 saartoa ei ollut, koska ei ollut Hamastaniakaan.

Tarvitsetko lisää historian tukiopetusta?