Psykologi Aku Kopakkalan saatava säilyttää työpaikkansa

Ei aivokemiaa enää tähän suukkiin, kiitos

/ #86 Ajatuksemme määrittyvät sananvapautemme mukaan

31.08.2014 19:26

Loistavaa työtä, Aku Kopakkala!

Olemme sinusta ylpeitä.

Minäkin sain kokea vastikään sananvapauden olemattomuuden samaan aiheeseen liittyen.

Henkilökohtaisena avustajana tulin tauolla maininneeksi kollegoilleni LHKA:n (lääkehoidon kokonaisarviointi) olemassaolosta, ja kenties mahdollisesta mahdollisuudesta, liittyen puolustuskyvyttömään avustettavaan, jolle on ajan myötä määräilty päällekkäin viisi eri psyykenlääkkettä. Sivuvaikutukset ovat usein välittömät, toisinaan dramaattiset. Mahdolliset hyödyt eivät silloin tule juuri mieleen. Ottaa suoraan sanottuna melkoisesti päähän katsella, kun ihminen vain katoaa.

Mielestäni ilmaisin ajatukseni sivistyneesti, tunnustaen samalla oman vähäisen asemani, osaamiseni ja toimivaltuuteni, mutta kuitenkin yhtenä hoidettavan läheisimmistä ihmisistä.

Parin päivän kuluttua sain huomautuksen työnantajalta: "Avustaja ei saa ottaa kantaa lääkitykseen". Myönnän, että perusteensa on silläkin. Joskin surkeat.

Mutta ei sitten arvon kollegalla ollut naamaa ilmaista suhtautumistaan minulle suoraan. En ottanut sitä henkilökohtaisesti, sillä hän ei takuulla tarkoittanut mitään pahaa. Tapaus todisti vain jälleen, kuinka voimakkaasti ehdollistettua voi olla käytöksemme - kuinka uskollisesti palvelemmekaan juuri sitä, joka on vapautemme kieltänyt!

Paras orja on sellainen, joka ei sitä itse ymmärrä.

Tällä menolla kukaan ei tule puuttumaan ylenpalttiseen "aivoruokavalioon" ja lääkitty tulee elämänsä loppuun nauttimaan samoista eväistä. Ellei runsaammistakin. Kuinka surullista.

Vaikeahan tätä on sulattaa...

PUHUTAAN, IHMISET, PUHUTAAN! Laitetaan sivistys nousuun.