Vetoomus Helsingin metsien säilyttämiseksi

Citizen

/ #10 Kivikon liittymä

10.09.2014 20:58

Megalomaanisen, kalliin ja vieläpä turhan liittymän tieltä on jo kaadettu hienoa vanhaa kuusimetsää, joka lisäksi toimi luonnollisena esteenä Kehä 1:n melulle. Latokartanontie kun jatketaan Myllypurontielle, niin läpiajo lisääntyy ja turvallisuus alueella heikkenee.Tuollainen liikenne olisi pitänyt ohjata tietenkin Kehälle, ei jo valmiiksi ahtaille asuinkaduille, joilla liikkuu runsaasti lapsia, koska esim. koulut ja iso päiväkoti ovat alueen keskellä ja Myllypurontie on ylitettävä.

Itse ajan lähes joka päivä autolla Myllypurosta mm. Kehää pitkin, mutta kaikkein vähiten Kehällä on haitannut nykyinen valo-ohjattu risteys. Punaisen valon tuolla pätkällä näkee jo kaukaa ja ehtii reagoimaan, vain harvoin on pakko täysin pysäyttää. Tuohon palavat miljoonat menee nyt toisarvoiseen kohteeseen. esim. Itäväylä-Kehä 1-risteys olisi huomattavasti kipeämmin sujuvuuden parantamisen tarpeessa.

En tiedä, onko Hallainvuoren metsät muilta osin kuinka suuressa vaarassa, mutta aivan varmasti suuri raha haluaa nekin lanata rakentamisen tieltä, kuten kävi Kehä 1:n eteläpuolella, kun Latokartano rakennettiin. Siinä oli todellinen helmi - ei voinut uskoa olevansa muutaman kymmenen metrin päässä vilkkaasta pääväylästä! Hallainvuoren metsiä on jo kaadettu viimeisen vajaan kymmenen vuoden aikana rakentamisen tieltä.

Tovon todella, että adressi ja muu vastaava toiminta johtaa kuntalaisia paremmin huomioon otavaan päätöksentekoon. Pahoin kuitenkin pelkään, että kun päättäjiä tarpeeksi voidellaan niin yllä mainitun kaltaista saadaan lisää..

Kommentoi adressia

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…