Vihdin kyläkouluja ei saa lakkauttaa!

Eletään vuotta 2014

/ #51 Kenen etuja ajatellaan? Lasten vai vanhempien?

06.11.2014 11:19

Kyllä kyläkoulujen aika on nyt ohi. Turha yrittää säilyttää kyläkouluja, missä ei ole tilaa erilaisuudelle tai millekään poikkeavuudelle. Kun olet pienessä kyläkoulussa hieman "omalaatuinen" eikä kavereita löydy, olet todella yksin. Suurissa kouluissa, hyvin organisoituna ja johdettuna on tilaa kaikille. Sama on resursseissa, kyläkoululla voi olla se pieni jumppasali, risat sählymailat ja koripallo, mutta suuremmissa yksiköissä voidaan antaa mahdollisuuset monien eri urheilulajien kokeiluun, puhumattakaan musiikista, tietoliikenteestä tai muista teknisistä alueista. Esimerkiksi Vihdin Kuoppanummella mahdollisuus kokeilla kaikkia mahdollisisa soittimia ja urheilulajeja. Osaamista on opettajilla ja laajalla koulun henkilökunnalla erittäin moneen asiaan. Kyläkoulut ovat vanhempien tahto, silloin kun minä olin pieni... Todelliset TÄMÄN päivän haasteet vastaanottavat lapset koulutetaan mahdollisuuksien toimintaympäristössä. (Toimintaympäristö ei tarkoita, että kouluauto hakee kotipihalta ja vie koulun pihalle, ettei tarvitse kävellä ja tutustutaan homeisessa koulussa kasveihin ja eläimiin) -> EN allekirjoita