Suomensuomalaisten tasa-arvoinen kohtelu varmistettava

/ #14 Re: Kysymyksiä epätasa-arvoisesta sananvapauslaista

12.12.2014 23:29

#12: - Kysymyksiä epätasa-arvoisesta sananvapauslaista

Onko suomensuomalaisten syrjiminen todella rotusyrjintää? Eikö jossakin lue, että venäläisten "panettelu ja solvaaminen" voi myös olla kiihottamista? Eiväthän suomalaiset ole rotu?

Suomensuomalaiset eivät ole rotu, mutta ovat kyllä etninen ryhmä ja etnisen ryhmän syrjiminen on katsottu rotusyrjinnäksi. Katso vaikka tämä viime kuussa julkaistu artikkeli, jonka mukaan asia on juuri näin. http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014110818804045_uu.shtml Siinä puhutaan etniseen ryhmään kohdistuvasta syrjinnästä rotusyrjintänä, vaikka kyse on aika erilaisista asioista; libertaristien mukaan yrittäjällä on oikeus valita oma asiakkaansa vaikka sitten etnisin perustein, mutta sananvapaus voidaan katsoa ihan perusoikeudeksi aivan eri tavalla. Sananvapauden rajoittaminen julkisessa tilassa on ehkä enemmänkin rinnastettavissa siihen, että henkilöltä kiellettäisiin julkisten palveluiden käyttäminen etnisin perustein. Yksityisyrittäjälle kuuluva kiinteistö ja palvelut eivät ole yhteistä omaisuutta.