Vetoomus Helsingin metsien säilyttämiseksi

Vieras

/ #22

03.01.2015 16:38

Ymmärrän kyllä että Helsingissä on paineita tiivistää kun kaikkia haluavat muuttaa tänne, mutta luontoa pitäisi säilyttää kaupungin keskelläkin. Luonto laskee tutkitusti verenpainetta ja parantaa elämänlaatua ja viihtyvyyttä, joka vaikuttaa pitkällä tähtäimellä koko yhteiskuntaan. Vihreitä alueita pitäisi säilyttää ja pitää huolta siitä että myös rakennetuilla alueilla on muutakin kuin ankea pölyinen istutus betonin keskellä.

Ajatus siitä ettei kaupungissa tarvitse olla "hukkatilaa" on oikeastaan vanhanaikainen ajatus. Tulevaisuuden kaupungeissa tulee olemaan varmasti enemmän vihreää ja kaupunkipuutarhoja. Mutta nätiksi trimmattu puistokaan ei korvaa luonnonmetsää. Sen takia en puolla sitä että vanhaa Herttoniemeäkään pitäisi tiivistää - alue on viihtyisä ja ihmisystävällinen juuri siksi että siellä on "turhaa" tilaa talojen välissä ja luontoa kävelymatkan päässä! Tämä ei ole itsestäänselvyys monessakaan kaupungissa, joissa ihmiset eivät ole välttämättä nähneet lainkaan luontoa vuosiin. Meillä on mahdollisuus mennä metsään joukkoliikennevälineillä, se mahdollisuus pitää säilyttää. Metsät on helppo tuhota, mutta niiden takaisin saaminen on hankalampaa.

Kommentoi adressia

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…