Kannabis lailliseksi

Järvenpää

/ #1116

12.02.2009 22:20

Oi voi Niilo Nisti, kannabis ei aiheuta terveellä ihmisellä skitsofreniaa, mutta saattaa laukaista sen jos ihmisen geeneissä piilee skitsofrenian mahdollisuus, tämän voi tietääkseni laukaista myös alkoholi, ja vielä helpommin.
Kannabis on aivan eri luokassa Heroiinin kanssa, mutta Britannian parlamentin tieteellinen elin on tehnyt tutkimuksen, jossa ekstaasia ja LSD:tä pidetään kannabistakin lievempänä päihteenä. Alkoholi taas kuuluu listan kärkipäähän.

"Päihteiden suhteellinen vaarallisuus

Eri päihteiden suhteellinen vaarallisuus on alati keskustelunaiheena oleva aihe. Eräs Britannian parlamentin alainen tieteellinen elin, Science and Technology Committee, on laatinut seuraavan luokittelun, joka asettaa päihteet järjestykseen niiden haitallisuuden mukaan aloittaen ihmisille vahingollisimmasta ja päätyen vähiten haitalliseen: heroiini, kokaiini, barbituraatit, metadoni, alkoholi, ketamiini, bentsodiatsepiini, amfetamiini, psilosybiini, tupakka, buprenorfiini, kannabis, päihteinä käytettävät liuottimet, DOM, LSD, metyylifenidaatti, anaboliset steroidit, GHB, ekstaasi, alkyylinitriitit ja kati. [10]"

ja tutkimus videona: http://video.google.com/videoplay?docid=2415304425055281170

Suurin osa nykyisestä päihdepolitiikasta nojaa Jenkkien Reefer Madness-aikaan ja suoraan valehteluun huumeiden vaarallisuudesta. Koko historia helposti luettavassa muodossa: http://huumetsaari.wikidot.com/ Lähteet alhaalla. Suomalaisten pitäis päästä vanhoista ja haitallisista asenteista eroon ja koko nykyinen päihdepolitiikka pitäisi uusia. Se, että huumeet on laittomia, ei poista sitä tosi asiaa, että niitä silti käytetään.