ISRAEL ELÄKÖÖN - ISRAEL MUST LIVE!


Vieras

/ #1216 MAHDOLLISUUS MUUTOKSEEN 15.9-15.10.PÄÄKAUPUNKISEUDULLA

17.09.2011 20:51

 

MAHDOLLISUUS MUUTOKSEEN   15.9-15.10.PÄÄKAUPUNKISEUDULLA    http://www.koemuutos.fi/


Askeleet muutokseen        http://www.koemuutos.fi/uskon-perusta/

Mistä voima muutokseen?


Voiman muutokseen saa Jeesukselta. Raamattu kertoo Jeesuksen syntymästä, hänen opetuksistaan, kuolemasta ja ylösnousemuksesta. Se välittää myös tiedon siitä, mitä Jeesus meille tarjoaa: rakkautta, anteeksiantamusta ja uuden alun elämälle.
Nämä stoorit kertovat, mitä tarkoittaa, kun puhutaan Jeesuksen henkilökohtaisesta tuntemisesta.

http://www.koemuutos.fi/wp-content/uploads/2011/08/2-Kaupunki-B.png...


Jumala rakastaa sinua
Jumala loi sinut. Hän rakastaa sinua niin paljon, että haluaa sinun viettävän ikuisuuden kanssaan. Jeesus sanoi: ”Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän.” (Evankeliumi Johanneksen mukaan 3:16) Profeetta Jeremian kirjoittamassa kirjassa Jumala ilmoittaa hyvän tahtonsa meitä kohtaan seuraavin sanoin: ”Minulla on omat suunnitelmani teitä varten, sanoo Herra. Minun ajatukseni ovat rauhan eivätkä tuhon ajatuksia: minä annan teille tulevaisuuden ja toivon.” (Jeremian kirja 29:11)
Jeesus tuli maailmaan sen vuoksi, että voisimme oppia tuntemaan Jumalan henkilökohtaisesti. Jeesus voi myös antaa elämäämme tarkoituksen.

Miksi ihmiset eivät tunne Jeesusta henkilökohtaisesti?
Tosiasia on, että tarvitsemme Jeesusta. Raamatussa sanotaan: ”kaikki ovat tehneet syntiä ja ovat vailla Jumalan kirkkautta” (Paavalin kirje roomalaisille 3:23). Hyvistä yrityksistämme huolimatta me toimimme ominpäin ja kompastelemme.
Jumalan alkuperäinen tarkoitus oli, että meillä olisi läheinen suhde ja tiivis yhteys Hänen kanssaan. Me olemme kuitenkin luonnostamme itsepäisiä ja itsekkäitä ja usein myös kykenemättömiä elämään lupaustemme mukaan.
Ihminen, joka ei tunne Jeesusta henkilökohtaisena pelastajanaan, vastustaa kaikkea, mikä liittyy Jumalaan. Se voi olla aktiivista kapinaa Jumalaa vastaan tai se voi olla passiivista välinpitämättömyyttä. Raamattu kutsuu tällaisia asenteita synniksi. Se tarkoittaa hengellistä, fyysistä ja iankaikkista eroa Jumalasta (ks. Paavalin kirje roomalaisille 6:23).
Yritämme omin voimin tavoittaa Jumalaa, mutta se ei onnistu. Hyvät tekomme tai uuden filosofian tai elämäntavan omaksuminen eivät riitä. Emme milloinkaan pysty omin voimin olemaan tekemättä vääriä tekoja.

Voiko Pyhän Jumalan ja syntisen ihmisen välissä olevaa kuilua ylittää?
Kuilu erottaa meidät Jumalasta. Emme pysty ylittämään sitä omilla teoillamme. Jeesus kuoli ristillä Golgata-nimisellä kukkulalla Jerusalemin ulkopuolella. Niin tehdessään Hän otti päälleen sen rangaistuksen, joka kuuluu meille meidän väärien tekojemme tähden. Kuolemallaan Jeesus maksoi meidän syntivelkamme ja rakensi sillan Jumalan ja ihmisten välissä olevan kuilun yli.
Sen sijaan, että yrittäisimme itse saavuttaa Jumalan ponnisteluillamme, voimme yksinkertaisesti vastaanottaa Jeesuksen ainoana tienä Jumalan luo. Jeesussanoo: ”Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.” (Evankeliumi Johanneksen mukaan 14:6). Raamatussa todetaan: ”Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi oikeuden tulla Jumalan lapsiksi, kaikille, jotka uskovat häneen.” (Joh. 1:12)
Jeesus sanoo myös: ”Minä olen ylösnousemus ja elämä. Joka uskoo minuun, saa elää, vaikka kuoleekin, eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole.” (Joh. 11:25,26)

Uusi elämä
Jeesus ei vain kuollut meidän syntiemme tähden. Hän myös nousi kuolleista (ks. Paavalin 1. kirje korinttilaisille 15:3–6). Hänellä on oikeus luvata iankaikkinen elämä, sillä Hän on ainoa tie Jumalan yhteyteen.
Jeesus maksoi meidän syntivelkamme, ja jokaisen on henkilökohtaisesti pyydettävä Jeesus elämäänsä. Jeesuksen vastaanottaminen merkitsee, että uskot Jeesuksen olevan se, joka Hän sanoo olevansa. Se merkitsee myös sitä, että pyydät Häntä hallitsemaan elämääsi ja tekemään sinusta uuden luomuksen (ks. Evankeliumi Johanneksen mukaan 3:1–8).
Jeesuksen sovitustyön vastaanottamista voi kuvata vertauksella junasta, joka on matkalla tietylle pääteasemalle. Pääteaseman nimi on taivas. Jos ihminen ei astu junaan, hän ei voi päästä pääteasemalle. Ihmistä ei auta se, että hän tietää, mihin juna on menossa. Hänen on noustava junaan. Matkalippu on jo maksettu – lipun osti Jeesus.
Kuka on elämäsi keskipisteenä?
Alla olevat ympyrät kuvaavat kahdenlaisia ihmisiä:

http://www.koemuutos.fi/wp-content/uploads/2011/08/Minakeskeinen.png...



Minäkeskeinen ihminen
Ihmisen oma minä hallitsee elämää. Jeesus on elämän ulkopuolella. Elämän keskipisteenä on oma minä, mikä johtaa usein ristiriitoihin ja turhautumiseen.

 

 

http://www.koemuutos.fi/wp-content/uploads/2011/08/Kristuskeskeinen1.png...


Kristus-keskeinen ihminen
Jeesus hallitsee elämää. Minä seuraa Kristusta. Mieli on kiinnittynyt Kristukseen, mikä syventää yhteyttä Jumalaan.

 

 


Kumpi esimerkki kuvaa sinua? Kumman esimerkin haluaisit kuvaavan sinua?


Ei riitä, että hyväksyt älyllisesti sen, että Jeesus on Jumalan Poika ja että Hän kuoli ristillä syntiemme tähden. Jokaisen tulee sitoutua Jeesukseen henkilökohtaisesti. Jos teet sen, teet elämäsi tärkeimmän päätöksen.
Sitoutuminen tapahtuu, kun käännymme Jumalan puoleen. Tunnustamme, että olemme pahoillamme vääristä teoistamme. Silloin Hän tulee elämäämme ja tekee meistä sellaisen ihmisen kuin Hän haluaa meidän olevan. Kun olet valmis ottamaan tämän askeleen, sano se Jumalalle.

Jos olet epävarma siitä, mitä sanoa, voit lukea tämän rukouksen:
”Herra Jeesus Kristus, haluan tunnustaa Sinulle syntini.
Kadun pahoja tekojani.
Anna ne minulle anteeksi ja ota minut lapseksesi.
Haluan kääntyä pois kaikesta, minkä tiedän vääräksi.
Uskon, että Sinä olet Jeesus Kristus, Jumalan ainoa Poika, ja että
Sinä kuolit syntieni puolesta Golgatalla.
Haluan seurata Sinua.
Haluan tunnustaa Sinut herrakseni myös ihmisten edessä.
Täytä minut Pyhällä Hengelläsi. Avaa ymmärrykseni niin, että
ymmärrän Sinun Sanasi, Raamatun Sanan.
Kiitos, että kuolit syntieni puolesta Golgatalla niin, että voin
saada anteeksi ja vapauden. Aamen.”

Voitko rukoilla tämän rukouksen kokosydämisesti?
Jos voit rukoilla, tee se nyt ja elämääsi tulee Jeesus Kristus niin kuin Hän on luvannut.
Kun hyväksyt sen, mitä Jeesus teki puolestasi, hän antaa sinulle voiman tulla Jumalan perheen jäseneksi. Syntivelkasi on maksettu. Kun me tunnustamme syntimme, me saamme ne anteeksi. Jokainen, joka ottaa Jeesukseen vastaan, saa elää iankaikkisesti taivaassa. Taivas on se paikka, jonka Jumala on valmistanut kaikille, jotka vastaavat hänen kutsuunsa ja ottavat hänet vastaan.
Jos rukoilit rukouksen ja pyysit Jeesuksen elämääsi, olet ottanut merkittävän askeleen kohti uutta elämääsi Kristuksen seurassa.

 

http://www.koemuutos.fi/uskon-perusta/