Nuuskan myynti lailliseksi Suomessa!

Adam Vilpponen
Savonlinna

/ #191 En allekirjoita

20.03.2009 14:30

Kannattaisi ehkä vahtia enemmän nuuskaan kohdistunutta rikollisuutta, jotta se saataisiin vähenemään. Jos sitä ei saa myydä, niin ei saa myydä ja sillä sipuli. Sitä en kyllä allekirjottaisi ettei nuuskaa saisi ollenkaan tuoda maahan, koska esim. monet ruotsalaisturistit saattaisivat olla tänne tulematta. Jos joku käy hakemassa Länsinaapurista nuuskattavaa niin hakekoon, kunhan ei tee sillä muille ongelmia. Mutta olisi mielestäni parempi jos nuuska olisi laillinen ja tupakki laiton -- onhan tupakan terveyshaitat todistettu ja tupakoitsijan terveys heikkenee huomattavasti lähes satavarmasti. Nuuskaajalle ei läheskään aina tulee suusyöpää ja vaikka tulisikin niin se voidaan leikata. Mutta jos sen myyminen on laitonta, käytetään vähemmän paihteitä. Eihän nuuskakaan ole terveellistä. Mutta tietysti kielletään ennemmin nuuska koska nuuskaajia on vähemmän. Jos tupakka kiettäis niin miljoonia ihmisiä kapinoisi. Kun/jos nuuska kielletään, niin kapinoitsijoita on paljon vähemmän. Mutta ei siltikään lailliseksi.