Adressi kristillisten arvojen ja uskonnonopetuksen puolesta

Mattius

/ #564 Re: Jeesuksen Kristuksen sisäinen tunteminen

22.04.2015 20:34

#15: Jeesus on rakkaus - Jeesuksen Kristuksen sisäinen tunteminen

Aamen,

Jeesuksen Kristuksen sisäinen tunteminen on uskovan kilvoittelun, eli uskossa kasvamisen tavoite ja ainoa päämäärä. Kuinka joku ulkopuolinen voisi oppia tuntemaan taivasten valtakunnan, eli uskon Kristukseen, jos uskovalla, joka kertoo Jeesuksen olevan tie Jumalan luo, on itsellään vain ulkoinen käsitys Kristuksesta Jeesuksesta? Kuinka Pyhä Henki voi vaikuttaa evankelioinnin kautta tulevan sanan ja armon ymmärrystä, jos lähetetty uskovakin on hyvin vajaa Kristuksen sisäisessä tuntemisessa? Olkoon siis meillä kaikilla se mieli, että haluamme tuntea Kristuksen syvemmin, ja lisääntyköön tämä tunteminen itsessämme ja toisissamme jatkuvasti Herran Päivään saakka. Eikös vanha Paavalikin tuon suuntaisesti huokaillut? Kristuksen sisäinen tunteminen on Jumalan rakkaus meissä ja se on ainoa asia, joka meidän kauttamme herättää ulkopuolisessa kaipuun Jumalan luo. Eivät sanat tai tieto, vaan Kristus meissä, elämän toivo! Siunausta, Mattius