Kuvake.netin sulkeminen

Anna Sairanen
Savonlinna

/ #11

28.01.2007 22:49

Itselläni on kuvia kuvake.netissä, koska siellä on muutama kaveri joiden kanssa juttelen kuvakkeen kautta, ettei tule puhelin laskua tai vastaavaa. Olen huomannut todellakin sen kuinka paljon kuvake.netissä on näitä nuoria tyttöjä joiden kuvat ovat todellakin aivan liian paljastavia. Muutamalle nuorelle olen sanonutkin "Privaatisti" että "On vähän turhan paljastavia kuvia sulla ton ikäseks" tai vastaavaa, mutta tietysti oma on asia, enhän minä heidän takiaan siellä pyöri. Ja jos(ja kun) itse olen muutaman "Wau, oot sexy" kommentin saanut, olen vastannut korkeintaan "kiitos." jos sitäkään, tehokkainta on olla laittamatta vastausta ollenkaan.
Miia Kukkohovi, joka kirjoitit 28.1.2007 omn kommenttisi: En usko että adressin laatija luulee ettei alaikäisillä olisi omia aivoja. Tuntuu vain niin järkyttävältä seurata joidenkin 12 vuotiaiden tyttöjen "seksi"kuvia, sen ikäisenä ei minusta vielä pitäisi olla päälimmäisenä tarkoituksena kuvissa se, "kuinka seksikäs olen".
Olen itse 18-, kohta 19-vuotias tyttö, eikä kuvillani ole tarkoitus kertoa mitää seksiin viittaavaa, vaan tarkoitus on näyttää minkä näköinen ja tyylinen ihminen olen.
Ja nyt sitten annan nickini ja kuvani kaikkien tutkittavaksi, että kiinnostuneet näkevät minkälainen tyttönen täällä kirjoittaa: ^SweetDream^ .
Ja sitäpaitsi, eipä minua haittaisi yhtään, että kuvake.net vaikka suljettaisiin, voin pitää kavereihini yhteyttä muutenkin. On totta, että itsekin olen löytänyt muutaman tuttavuuden netin kautta (en kuvakenetistä vaan IRC-galleriasta), mutta ei minun maailma kaatuisi vaikka kuvake.net suljettaisiin. Kyllä on sen verran hyvät sosiaaliset taidot että onnistuu kavereiden hankinta muutenkin. :)
Mutta toivon, että kuvake.netin ylläpito heräisi todella! IRC-galleriassa en ole nähnyt alaikäisillä yhtään niin paljastavia kuvia kuin kuvake.netissä. IRC-galleriassa on erittäin hyvä "ilmianto"-kohta, jota itse olen usein joutunut käyttämään ja on kyllä ei-sopivat kuvat hävinneetkin! myös IRC-galleriaan tunnusta luodessa tarkistetaan että jokainen käyttäjä on tarpeeksi vanha, juuri henkilötunnuksen avulla!
Kuvke.netissä on hyvä että sisään kirjautuneet henkilöt on ilmeisesti suoraan luokiteltu niin, että näkeekö alle 16 vuotiaat kuvia, jotka on laitettu vain yli 16 vuotiaiden nähtäväksi. Mutta tämäkin ontuu. Ei-sisään kirjautuneilta kysytään
"Oletko vähintään 16-vuotias?
Olen vähintään 16-vuotias | Olen alle 16-vuotias "
ja arvata saattaa kumpaa kohtaa uteliaat alle 16-vuotiaat painavat? Tähän hommaan tarvitsisi myös muutosta.