Adressi Suomen susikannan elvyttämiseksi sekä säilyttämiseksi.

mario sivula
kuru

/ #63

30.01.2007 13:28

Aikamoista susikeskustelua.tämä asia jakaa ihmiset niin selvästi kahteen ryhmään joko olet tai et ole,puolesta tai vastaan. eräs sanomalehti julkaisi parisen viikkoa sitten hyvän tutkimustuloksen eläimistä: ihmiset pelkäävät vääriä asioita, sutta ja karhua. hirvi tappaa vuodessa keskimäärin 6 ihmistä, viime vuonna peräti 10. koira on viimeisen 8 vuoden aikana tappanut suomessa 10 ihmistä. lehmä 3, hevonen 1, sonni 1 ja pässikin 1. karhu o viimeksi tappanut suomessa vuonna 1998 ja siinä oli mukana paljon huonoa tuuria,huitaisu osui kaulavaltimoon. mutta susi on viimeksi tappanut yli sata vuotta sitten ihmisen,mutta niistä tiedoista ei ole takuuta. mutta pahin kaikista on homo sapiens henkirikosten ja rattijuoppojen uhreiksi joutui viime vuonna 203 ihmistä.
tänäänkin lehdissä on ollut kirjoituksia sonnin tappamasta miehestä, sonnia ei lopetettu kun siinä ei todettu mitään vikaa, susi saa tappotumion kun kävelee tiellä ja joku näkee sen..on se niin väärin.