Eläkkeensaajan asumistukea ei saa laskea yleisen asumistuen tasolle

Kuollut mies kummittelee

/ #25 Ikuinen opiskelija

10.07.2015 21:17

Vai että verrataan opiskelijaan...

Itse olen elinikäinen opiskelija it-alalla ja sehän tiedetään, että se ala muuttuu joka vuosi.  Olen 90-luvun laman jälkeen ollut pääsääntöisesti työttömänä ja silloisena yrittäjänä menetin kaiken varani ja jäin vielä 20 vuotiseen velkavankeuteen siten, ettei edes asuntoa tarjottu sen takia sinä aikana.  Työhakemuksia kymmeniä ja yli 20 eri kurssi- ja koulutustodistusta ja muutama työtodistuskin. Yhtenä päivänä heitin ne kaikki roskiin ja aloin juopottelee, kun ei edes työhakijatkaan vastailleet.

Olen pitkäaikaistyöttömänä käynyt työllisyyskursseja kaiken kaikkiaan yli 100 kuukautta ! nii'in ja vain yksi työharjoittelupaikka. Yritystä on yritetty uusperustaa ja yrittäjän kursseja atk-merkonomin tutkinnon lisäksi käyty ? starttirahat ovat aina loppu tai joku hevon könstä TE-keskuksesta tai vastaavasta vain lannistaa, nujertaa ja estäen "sparraavilla" lausunnoillaan starttirahan hyväksymisen.

Juuri ennen tätä kirousta 1,5 kk sitten, vaihdoin vuokra-asuntoa isompaan kaupunkiin ja kalliimpaan ja isompiin tiloihin (vuokra 614 ja eläkkeet yhteensä 850 ja eläkeläisen asumistuki 426).  Taustalla tavoitteena kerran vielä yrittää nyt sivutoimisena yrittäjänä (eläkeläisenä), M U T T A tämä eläkeläisen asumistuen leikkaus on tämän toimenkuvan kuolinisku ja ihan kirjaimellisesti.

En suostu enää sossun luukulle toimentuloturvaa kerjäämään ja sitä häpeää kokemaan ja varmastikin joudun uudestaan velkavankeuteen, sillä olen ottanut lainaa, joilla olen investoinut it-laitteisiin so. ne jäävät pakostikin maksamatta ja asunnon vaihto vuoden sisään edessä tai sitten ... jätän sanomatta.

Turhauttaa jo etukäteen kokea sitä, mitä taas on edessä ja varsinkin tällaiset lausunnot empatiaköyhiltä hallituksessa olevilta kansanedustajilta suututtaa yhä enemmän.