Ammatillisten perustutkintojen arviointiasteikon muutos kumottava!

Pilkun viilaaja
Nummi-Pusula

/ #31 Olen eri mieltä Virkkusen kanssa

17.07.2009 19:41

Eikö työnantajan tulisi saada jonkinlainen kuva todistuksen perusteella työntekijästä(paremmuus). Todistus ei toki kerro esim. luonnetta tai sosiaalisuutta, jotka ovat vähintään yhtä tärkeitä töitä haetaessa. Näitä voi kuitenkin tuoda esille työhakemuksen ja työhaastattelun kautta.

Henna Virkkunen sanoo, että viisi portaisen arvosanojen kriteereitä on vaikea laatia, niin että ne erottaisivat selkeästi arvosanat toisistaan. Mahtaako olla sen vaikeampaa kuin peruskouluissa tai lukioissakaan.

Hän sanoo myös, että arvosanat ei laske(tyydyttävä pysyy tyydyttävänä jne). Näin onkin jos katsotaan sanallista arvioita mutta numeerisella puolella arvosanat laskevat tosilta.

Minulla ei ole henkilökohtaisesti mitään Virkkusta vastaan vaan arvostelen näitä perusteita. Vois sanoo Hennalle: Huono pie, kanan pie, kaks viikkoo minä käydä koulua.No ei. Ehkä munkin täytyy vaan lukee lisensiaatiks niin alan ymmärtää miten nää hommat menee.

Pilkun viilaaja ei enää kirjota tänne mitään. Ei jaksa, kun on ainut täällä.Viides viesti jo peräkkäin.