Adressi Sipilän hallituksen pakottavaa lainsäädäntöä vastaan

Vieras

/ #526

09.09.2015 23:32

Sen tähden,että viime yönä näin unta Urho Kaleva Kekkosesta,joka ei ollut mikään kiltti poika,mutta hän oli johtaja,joka piti omiensa puolta.Jos Suomessa oli hätätila päällä,ulko- tai sisäpoliittinen hän otti siitä vastuun,eikä ainakaan väittänyt,että Suomen ongelmat johtuvat työtätekevästä kansasta.Näin unessa kuinka Kekkonen päivittyi tähän päivään.Ja näin myös kuinka haän kutsui vuorineuvokset ja patruunat saunaan.Ensin he joivat saunakaljat,ja sitten siirryttiin syömään paistinperunoita.Kekkonen kysyi,miksi haluatte myydä suomalaisen teollisuuden ulkomaille.Hiljaisuus jatkui,ja Urkki jatkoi nyrkkiä pöytään lyöden:Kaikki millä te oltte rahanne tehneet on suomalaisen duunarin ansiota,myös niiden,jotka ovat rakentaneet tiet ja rautatiet teidän kuljettaa tavaroitanne maailmanmarkkinoille.Ja se on niiden ansiota,jotka ovat hoitaneet teidän työvoimanne terveyttä valtion piikkiin.Te olette olleet riippuvaisia tästä kansasta,ja nyt te viette kaiken ulkomaille,jotta jostain omistajista voisi tulla upporikkaita.Siinä vaiheessa Urkki löi nyrkin pöytään,mutta Ikean pöytä ei kestänyt moista iskua,ja tajusin että todellinen johtajuus olikin vain unta.Nythän nykyhallitus vain pissii ristiin,eikä pääministeriä ole olemassakaan.Itse asiassa(huono fraasi) aloin miettimään,että hallitus uskoo saavansa lisää työpaikkoja kosto-ohjelmallaan,mutta laskin,että jos julkisen sektorin lomaoikeus putoaa 8 päivää/vuosi,niin siitähän saa hyvän syyn vähentää työpaikkojen lukumäärää.Eli en tiedä tarkkaan,mutta jos helsingin kaupungilla on esim.30000 ihmistä töissä,ja kun sen kertoo 8;lla päivällä per vuosi,niin siitä on helppo laskea kuinka monta työläistä voi vähentää.Puhumattakaan kaupungin tarjoamista kesätyöpaikoista,jotka ovat olleet monen nuoren ensimmäinen kosketus työelämään.Tarinaa voisin jatkaa,mutta pahinta on se ,ettei Suomen poliitikoilla ole käytännössä mitään vastuuta mistään.Kohta kaikki Suomen tuotannontekijät on siirretty ulkomaille,ja ne joiden olisi pitänyt olla vastuussa ,syyttävät nyt työläistä,eläkeläistä,pienituloista joka repii itsestään mehut esim hoitamalla vanhuksia ja sairaita 24/7.Siinäpä on Sipilällä,ja muilla lällyillä miettimistä.Sipilän temppu antaa kotinsa pakolaisten käyttöön oli oksettavaa teatteria.Kai jokainen auttaisi hädässä olevaa lähimmäistä,jos olisi varaa ostella kartanoita.Vieläkin on Kekkosta ikävä,laittais noi elostelijapellet laskeen kilometritolppia,ja keskittymään oleelliseen.Voisin jatkaa tätä loputtomiin,mutta oma vika kun en aikanaan lähtenyt mukaan politiikkaan.Terveisiä täältä vallanpitäjien kantapään alta.Toivoo nälkärajalla oleva invalidieläkeläinen.Tein oman osani kunnes kaaduin saappaat jalassa.Älkää antako periksi.