Adressi Sipilän hallituksen pakottavaa lainsäädäntöä vastaan

2 lapsen yh.äippä ja lähihoitaja

/ #880 Lähihoitaja Ei muutenkaan pienten lasten yh. äitinä haluisi olla pyhiään töissä...

10.09.2015 14:18

Olen vanhusten työssä lähihoitajana hoitamassa minulle ventovieraita ihmisiä. Mieluusti olisin pyhät ja joulut ja viikonloput omien muksujeni parissa saati hoitamassa ventovieraita. Mutta asia on valitettavasti niin että ne ihmiset ketä me monet hoitajat hoidamme eivät pärjää yksin kotonaan tai hoitopaikoissa. Kuka vaihtaa heidän vaippansa pyhisin jos muka 8-16 työ ajat? Tai antaa heille ruokaa. Kuka hoitaa viikonloppuisin jos joku loukkaa itsensä jollei ole hoitajia. Kun muutenkaa ei ole tekiöitä saati vielä niistäkin vähästä varmasti karsiutuu pois jos palkkoja alennetaan.

Minullakin kaksi pientä lasta josta toisesta joudun maksamaan päivähoitomaksua ja toisesta iltapäivähoitomaksua kun olen töissä. Joudun siis maksamaan että edes pääsen joka päivä töihin. Lapseni viettävät joulut jne. pv.kodissa. Ja jos siitä ei saa sitä hyvitystä mitä ennen saati syytä olisi enemmänkin niin mihin tämä mailma on menossa?

ja jos on palkaton ensimmäinen päivä. Se johtaa siihen että ihmiset ovat enemmän töissä kipeinä esim. noro viirus ja siellä tartuttavat muita ihmisiä joita hoitavat kun ei ole varaa olla pois. Josta seurauksena pörnautti ja pidemmät sairaslomat.

itse jo nyt ennen kesälomia kävin lääkärissä..ja minulle todettiin että alan olla loppuun palanut...saati että lomani vielä lyhenisivät.

Keksikää nyt hyvänen aika jotain muuta. lopetatte vaikka golf kenttien teon. Kasvatatte vaikka puita niihin kohtiin niin saadaan lisä töitä työttömille...jne..