Adressi Sipilän hallituksen pakottavaa lainsäädäntöä vastaan


Vieras

#876

10.09.2015 14:11

Koska säästöt vaikuttavat päivittäisiin elämiskunnanuksiini.

Vieras

#877

10.09.2015 14:12

Suomi ei saa luopua demokratiasta. Tämän maan vahvuus on ollut sopiminen. Nyt sitä ollaan romuttamassa. Heikommilta ei saa ottaa. Olen lähihoitaja ja joudun tekemään töitä viikonloppuisin kun muu perhe on vapaalla. Se on uhraus josta kuuluu saada parempaa palkkaa. Palkka on myös niin pieni ettei se riitä ilman lisiä elämiseen ja pitkään työmatkaan. Mikäli hallitus toteuttaa säästökuurin aion harkita alan vaihtoa.

Vieras

#878

10.09.2015 14:16

Jos edes tällä adressilla saisi pienipalkkaisen hoitajan mielipiteen perille.

Vieras

#879

10.09.2015 14:18

Regeringen kan dra ner på sina egna arbeten!
2 lapsen yh.äippä ja lähihoitaja

#880 Lähihoitaja Ei muutenkaan pienten lasten yh. äitinä haluisi olla pyhiään töissä...

10.09.2015 14:18

Olen vanhusten työssä lähihoitajana hoitamassa minulle ventovieraita ihmisiä. Mieluusti olisin pyhät ja joulut ja viikonloput omien muksujeni parissa saati hoitamassa ventovieraita. Mutta asia on valitettavasti niin että ne ihmiset ketä me monet hoitajat hoidamme eivät pärjää yksin kotonaan tai hoitopaikoissa. Kuka vaihtaa heidän vaippansa pyhisin jos muka 8-16 työ ajat? Tai antaa heille ruokaa. Kuka hoitaa viikonloppuisin jos joku loukkaa itsensä jollei ole hoitajia. Kun muutenkaa ei ole tekiöitä saati vielä niistäkin vähästä varmasti karsiutuu pois jos palkkoja alennetaan.

Minullakin kaksi pientä lasta josta toisesta joudun maksamaan päivähoitomaksua ja toisesta iltapäivähoitomaksua kun olen töissä. Joudun siis maksamaan että edes pääsen joka päivä töihin. Lapseni viettävät joulut jne. pv.kodissa. Ja jos siitä ei saa sitä hyvitystä mitä ennen saati syytä olisi enemmänkin niin mihin tämä mailma on menossa?

ja jos on palkaton ensimmäinen päivä. Se johtaa siihen että ihmiset ovat enemmän töissä kipeinä esim. noro viirus ja siellä tartuttavat muita ihmisiä joita hoitavat kun ei ole varaa olla pois. Josta seurauksena pörnautti ja pidemmät sairaslomat.

itse jo nyt ennen kesälomia kävin lääkärissä..ja minulle todettiin että alan olla loppuun palanut...saati että lomani vielä lyhenisivät.

 

Keksikää nyt hyvänen aika jotain muuta. lopetatte vaikka golf kenttien teon. Kasvatatte vaikka puita niihin kohtiin niin saadaan lisä töitä työttömille...jne..


Vieras

#881

10.09.2015 14:20

Työläisten ja minimituloisten puolesta!

Vieras

#882

10.09.2015 14:20

Teen itse hoitoalalla työtä ja en hyväksy, että pienestä palkasta lohkaistaan noin suuri lovi. Me tehdään työtä vaarallisissa olosuhteissa ja lepoajat jäävät monesti liian lyhyeksi. Niitä ei ole otettu huomioon meidän palkoissa.

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

10.09.2015 14:22



Vieras

#884

10.09.2015 14:23

Itse olen piahkoin jäämässä eläkkeelle, mutta en halua että nuoria "ammattisiskojani" kohdellaan väärin. Tehdään oikeata ja arvokasta työtä. Usein kovassa työpaineessa kiireessä ja vähillä resursseilla. Varsinkin sunnuntaityö, jolloin on aina normaalia vähemmän työntekijöita on todella kuormittavia työvuoroja. Puhumatta niistä monista jouluista ja juhannuksista kun olisi halunnut viettää omien lasten ja lastenlasten kanssa., onkin mentävä työhön.

Vieras

#885

10.09.2015 14:26

Koska toivon, että palkan alennuksia ei tule eikä lomien lyhennyksiä. Edut otetaan pois, se on aivan kamalaa. Palkka on kyllä pieni verojen jälkeen. Miten maksukyky säilyy, tulee tarkemmin ajateltua ostaako mitään. Pitkä loma on hyvin tarpeellinen jaksamisen kannalta.Haluaako monikaan enää kouluttautua hoitoalalle.

Vieras

#886

10.09.2015 14:26

Ei oteta niiltä jolla on muutenkin vähän. Otettaisiin niiltä joilla on tietty tulorajan ylitys.Turvattava toimeen tulo! Suomi entisestään pysähtyy kun osto voima heikkenee.

Vieras

#887

10.09.2015 14:33

Teen töitä oikeastaan kaikkina viikonloppuina saadakseni asuntolainani maksettua ennen eläkkeelle siirtymistäni. Nyt tuo tavoite siirtyy yhä kauemmaksi.

Vieras

#888

10.09.2015 14:35

Koska hallituksen esitykset ovat äärimmäisen epäoikeudenmukaisia.

Vieras

#889

10.09.2015 14:36

Siksi koska savonlinnassakin on sosteri siirtänyt pakon edessä juuri lähihoitajia esim,attendon alaisuuteen muutenkin huonommalle palkalle ja lisille työ on rakasta eikä kulutukseen muutenkaan jää rahaa vaikka työ elämää on 35v ja eläkkeeseen varmaan 10v 53 vuotiaalla asunto maksamatta lapset koulutttu pienellä palkalla yksin...mitä tekis.

Vieras

#890

10.09.2015 14:38

Hoitoalalla olevalle pyhät ovat jo nyt menettäneet merkityksensä. Pyhäkorvaukset ovat pienin mahdollinen tapa korvata sosiaalisten suhteiden hankaloitumista ja / tai vähyyttä, kun olemme töissä silloin kun toiset ovat vapaalla.

Vieras

#891

10.09.2015 14:41

Suunnitteilla olevalla lainsäädännöllä tulee olemaan monenlaisia vaikutuksia mukaan lukien kaikki pienituloiset/eläkeläiset, ei yksinomaan hoitajat. Kuntien menot tulevat nousemaan maksettavien sosiaalitukien/-avustusten kautta.
Isotuloisille ei ole asetettu palkkakattoa aikoinaan työn vaativuuden arvioinnin tullessa käytäntöön joskus aikoinaan. Johtajille on tavallaan kuntien/valtion/ yritysten pakko maksaa "maltaita" ilman ylärajaa, kun vetoavat työn vaativuuteen. He eivät joudu sosiaaliloukkuun vaikka palkkaa alennetaankin tai ym. luontoisetuja poistetaan. Heidän ei ole pakko olla esim. jouluna, juhannuksena töissä raaimmillaan haukuttavana/hakattavana ja ulosteita siivoamassa, kuten hoitajat, vaan voivat nautiskella vuosikertaviinejään perheensä kanssa joka joulu ja juhannus.
Mikäli halutaan alalle Suomalaiset ammattitaitoiset hoitajat jatkossakin kannattanee eduskunnan miettiä mahtavatko nykynuoret enää hoitoalalle lähteä kun hoitajapula on näkyvissä jo nyt. Sitten kun nykyiset eduskunnan päättäjät itse ovat hoidettavana vanhuksena, ei heidänkään sanansa enää kuulu, mikäli ovat sellaisessa kunnossa että ymmärtävät hoidostaan.

Vieras

#892

10.09.2015 14:43

On hyvä että adressi on laitettu alulle. Kukaan ei hyväksy hallituksen toimia, joten toivotaan että tämä adressi saa heidät muuttamaan mieltään. Tuntuu pahalta nämä päätökset. Motivaatio katoaa.

Vieras

#893

10.09.2015 14:45

Hallituksen aikomat toimenpiteet kuuluvat selkeästi TES-neuvottelujen piiriin, mitä he###tiä hallitus sekaantuu asiaan joka ei niille kuulu.
Leikkaukset on epäoikeuden mukaisia, missäs se yhteen hiileen puhaltaminen nyt on, kun leikkaukset ei koske kaikkia.
Talkoisiin ei osallistu yrittäjät, maanviljelijät, eikä pääomasijoittajat.
Paljonkohan kansanedustajien lisiä ja lomia leikataan ?

Lisäksi valtio menettää suoraan verotuloja palkanlisien leikkaamisen myötä.

Mielenkiintoista nähdä, mitä leikkaukset vaikuttaa ylitöiden tekemiseen jatkossa....


Vieras

#894

10.09.2015 14:50

Koska diktatuuri ei sovi solidaaliseen yhteiskuntaan

Vieras

#895

10.09.2015 14:52

Hoitoalalla on pienet palkat jo muutenkin ja raskas ja vastuullinen työ.

Vieras

#896

10.09.2015 15:01

Koska hallituksen ehdotukset ovat todella törkeitä
vieras

#897

10.09.2015 15:05

Olen lähihoitaja mutta työskentelen perhepäivähoitajana, palkka ennen verot n.1300e/kk. Asun yksin ja mulla on asuntolaina. Ja nyt tulee nää "säästöt", miten mulla on edes varaa jäädä kotiin,jos olen sairas jos ensimmäinen päivä on ilman palkaa ja sitten vaan 80% ?


Vieras

#898

10.09.2015 15:14

Työskentelen lähihoitajana ja en hyväksy hallituksen tulevaa lainsäädäntöä!!

Vieras

#899

10.09.2015 15:19

Meille, hoitajille on tärkeää tulla terveenä töihin.
Työmme, 24/7 on arvokasta myös elämän taso lisien myötä.

Vieras

#900

10.09.2015 15:23

säästetään väärissä asioissa,toisaalta,
kansa saa mitä äänestää