Adressi Sipilän hallituksen pakottavaa lainsäädäntöä vastaan

Vieras

/ #891

10.09.2015 14:41

Suunnitteilla olevalla lainsäädännöllä tulee olemaan monenlaisia vaikutuksia mukaan lukien kaikki pienituloiset/eläkeläiset, ei yksinomaan hoitajat. Kuntien menot tulevat nousemaan maksettavien sosiaalitukien/-avustusten kautta.
Isotuloisille ei ole asetettu palkkakattoa aikoinaan työn vaativuuden arvioinnin tullessa käytäntöön joskus aikoinaan. Johtajille on tavallaan kuntien/valtion/ yritysten pakko maksaa "maltaita" ilman ylärajaa, kun vetoavat työn vaativuuteen. He eivät joudu sosiaaliloukkuun vaikka palkkaa alennetaankin tai ym. luontoisetuja poistetaan. Heidän ei ole pakko olla esim. jouluna, juhannuksena töissä raaimmillaan haukuttavana/hakattavana ja ulosteita siivoamassa, kuten hoitajat, vaan voivat nautiskella vuosikertaviinejään perheensä kanssa joka joulu ja juhannus.
Mikäli halutaan alalle Suomalaiset ammattitaitoiset hoitajat jatkossakin kannattanee eduskunnan miettiä mahtavatko nykynuoret enää hoitoalalle lähteä kun hoitajapula on näkyvissä jo nyt. Sitten kun nykyiset eduskunnan päättäjät itse ovat hoidettavana vanhuksena, ei heidänkään sanansa enää kuulu, mikäli ovat sellaisessa kunnossa että ymmärtävät hoidostaan.