Mopot 60km/h

/ #1022 Re: Re: Joo joo joo niin niin on se vaan niin

12.09.2015 19:52

#1021: Niinpä niin - Re: Joo joo joo niin niin

Tarkoitat siis, että autojenkin ja moottoripyörien nopeus tulisi laskea 40:een km/h, jos mopolla täytyy vain körötellä. Oon ite edelleen miettiny sitä, että mihin kohtaan mopoilijaa se turvavyö sidottaisiin kiinni, jalkaanko..? Autoissa on käsitykseni mukaan paremmin hoidettu turvallisuusseikat, turvavyö ja -tyyny, lasten turvaistuin, niskatuki, selkänoja, lukkiutumattomat jarrut, yhteensä neljä pyörää, käsijarru ja jalkajarru ja ehkä erikoisvarusteita lisäksi ja siksi kai voitaisiin puoltaa nopeampaa matkantekoa. Moottoripyöräilijöiltäkin puuttuu turvavyö, mutta ovat kai ehkä kokeneempia tielläliikkujia, koska ovat ohittaneet jo "mopoiän" ja mopoilla aluksi harjoitelleet. Kyllä autollakin on turvallisempaa ajaa kohtuunopeutta just jarrutusmatkan vuoksi!

Kulkupelillä on eroa. Jos autolla ajetaan katon kautta ympäri, siis jos niin pääsee käymään. Pahempaa jälkeä saattaa tulla, jos mopoilija ajaa "katon" kautta ympäri mopolla... niin..katto puuttuu!