Suomensuomalaisten tasa-arvoinen kohtelu varmistettava

Vieras

/ #23 Lahden KKK-Mies - totta vai tarua?

02.11.2015 19:44

Varsin monissa valtakunnallisissa uutislähteissä (Iltalehti, Iltasanomat, Yle) kirjoitettiin ns.KKK-miehestä, joka oli esiintynyt valkeassa kaavussa ja tötteröhatussa vastaanottokeskuksen lähistöllä. Uutisartikkeleissa jaettiin täysin asiaankuulumatonta tietoa henkilön yksityiselämästä ilmeisesti lokaamistarkoituksessa (esim.vihjaus tämähetkiseen työttömyyteen) ja keksittiin hänen olevan epäiltynä useissa rikoksissa. Ilmeisesti tämä kaikki perustui enemmän tai vähemmän pelkkään vaatteeseen, koska mitään muuta 'pahaa' kuin vaatteissa seisomista hän ei ilmeisestikään ollut tehnyt.

Tässäkin olisi kuitenkin pienellä tutkiskelulla selvinnyt, että samaa asua käytetään muualla Euroopassa kristillisissä menoissa ja sitä on käytetty häpeärangaistuksen vangeille entisaikojen Euroopassa. Sen lisäksi KKK:lla ei ole mitään yksittäistä virallista asua. Eli väite ns.KKK-miehestä ei ole mahdoton, mutta ei myöskään ainut tulkinta asioista. Onko reilua päättää toisen ihmisen puolesta, että hän on halunnut vaatevalinnallaan kannattaa juuri tiettyä asiaa?

Mika Salo-jutun jälkeen (kts.addressi) ei tunnu mahdottomalta olettaa, että valkoinen mies voisi saada tällaista kohtelua Suomessa.