Suopotkupallon MM-kisat säilytettävä Hyrynsalmen Vuorisuolla

Kajaani

/ #13

15.11.2006 17:55

Kainuun Paroonit on voittoa tuottamaton ry. jonka kotipaikka on Hyrynsalmi.
Kainuun Paroonit on sitoutunut järjestämään ja kehittämään tapahtumia Hyrynsalmella.
Näin kertoo Kainuun Paroonien sivut rekisteröityessään v.2002.
Nyt kuitenkin renki on heittäytynyt isännäksi ja rupeaa kehittämään toisen kunnan alueella tapahtumia. Liekö Parooneihin iskenyt ahneus vai olisiko Vuokatin suurella rahalla näpit pelissä? Paronit siinä vain pelinappulana. Vuokatin suuret investoinnit tarvitsevat suuria tapahtumia. Ja suollehan olisi tulijoita kämppien täydeltä. Mutta kyllä tuo Paroonien takinkääntö on epärehellinen temppu. Ja varmasti kunnon suopotkupallistit tuon tuomitsevat ja äänestävät vahvoilla jaloillaan ja menevät Vuorisuolle oikeisiin ja alkuperäisiin SUOPOTKUPALLON MM.KILPAILUIHIN.
Kyllä Hyrynsalmi on kisansa ansainnut. Sieltä löytyy kunnon suosaloa jossa temmeltää. Sotkamossa pitäisi pelata jollain koivusalolla jossa lajin alkuperä häviää.
Kainuussa tarvitaan tapahtumia kaikilla kulmilla eikä keskittää niitä yhteen paikkaan. Siinä äkkiä aito kainuulaisuus häviää ja se ei ole kai tarkoitus. Ollaan vähän väärillä jäljillä kun hiihdosta väännetään ski, lumesta snow, talvesta winter, putkesta tube, ja koirastakin dog, kaupasta shop, jne... Luullakseni Hyrynsalmella käytettäisiin sanakirjaakin soveliaammin.