Mopot 60km/h

Ii

/ #487 Heh

16.02.2010 14:23

En allekirjoita, ja toivon etteivät muutkaan heistä joilla on järki tallessa. Suurin osa teineistä osoittaa vielä sellaista harkintakyvyn puutetta liikkuessaan julkisilla teillä että mielestäni olisi sama kieltää kaikki alle 100cc LELUT julkisesta liikenteestä.

Kun lukee vielä näitä lasten "vittu ajakaa vaa kyttiä karkuun munki mopo kulkee 140 vittu evvk jotku vanhukset itekki ootte kaahannu pentuina vittu"-tason kommentteja, tulee vaan sellainen fiilis että tarvitsisitte kunnon selkäsaunan, ette viritysosia mopon koneistoon. Tuolla haista-vittu-asenteella lapsista kasvaa idiootteja... lelujen tilalle tulee lopulta oikea auto, ja sillä saa aikaan jo ihan kunnon vahinkoa jos rupeaa liikenteessä sooloilemaan.

Jokuhan voi nyt sanoa että yleistän lyttäämällä kaikki mopoilijat kusipääteineiksi, mutta ikävä fakta sattuu olemaan se että penskat virittävät mopojaan huolimatta näistä rajoituksista. Lapset eivät noudata 45km/h rajoituksia, miksi ne siis noudattaisivat 60km/h rajoituksia? Mitähän tämä kertoo teille? En itse ainakaan kannata rajoituksen nostamista, sillä se vaan rohkaisee penskoja kovempiin ylinopeuksiin.

Liikenteessä ei ole sijaa piittaamattomuudelle, eli nuorten mopoilijoiden rajoituksia mietittäessä on hyvä pitää mielessä se että 15-vuotiaana liikenteessä pelleilevä pelleilee siellä todennäköisesti myös täysi-ikäisenä, AUTON RATISSA. Paskat minä siitä jos nämä törttöilijät pääsevät hengestään, mutta kolarissa on aina kaksi osapuolta — siinä voi helposti kuolla täysin viaton ihminen. IKÄVÄ KYLLÄ se törttöillyt osapuoli selviää joskus sairaalahoidolla... oppimatta kolarista mitään. (Mopolla vähän toinen juttu, koska mopoilija on suojaton kolaroidessaan auton kanssa. Mutta eivät paikalliset lapsukaiset tunnu siltikään mitään oppivan törttöiltyään mopolla.)

Jos haluttaisiin parantaa liikenneturvallisuutta, mopot voisi siirtää julkisilta teiltä pois, kuten sanoin jo aikaisemmin... Hmm, pitäisi ehkä pistää adressi vetämään että saadaan penskat pois liikennettä häiritsemästä. ;)