Mopot 60km/h

Rasmus Saarijärvi
Vaasa

/ #489 Niin näistä ns. "hyvistä autoilioista"

25.02.2010 21:18

Itse mopokolarin ajaneena, viritetyn mopon entisenä omistajana voin sanoa että minun kolarissa autoilija teki senverran pahan virheen että oli risteyksessä kääntymässä vasemmalle kun minä tulin risteyksessä suoraan, eiköhän se "paappeli"
käänny eteen ja minä kaverini kanssa lensimme kuin leppäkeihäät.
Kyllähän minulla muutama km/h oli liikaa mittarissa, mutta vaikka olisinkin sen 45 ajanut niin siitä huolimatta vanhus olisi todennäköisesti kääntynyt eteen.
Kolarin jälkeen autosta kuului kun siellä kirosi "ajotaidottomia mopopoikia" tässä näkyy taas se autoilijoitten ego, joka on niiin iso että hyvä kun itse autoon pääsee. Jos ajan 45km/h 40 alueella nii eiköhän ne autoilijat aja 60km/h ohi..
Ja jos nopeuksia nostettaisiin siihen 60 niin ei se mitään lisä virityksiä toisi koska noin (minun arviolta) 90% mopoilioista jotka virittävät eivät mitään uutta mopoonsa osta (koneellisesti, paitsi suutin joka muutenkin pitää vaihtaa kun ostaa mopon :) ) mutta ne 10% jotka sitten vähän ankarammin virittävät. osaavat niillä ajaa ja liikenne säännöt.
Ja mistä tiedän näin varmasti? koska kukaan joka ei ns."uskalla" tai "jaksa" tai "jotain" niin eivät jaksa panostaa mopoharrastukseen niin paljon aikaa/rahaa ja yllätys yllätys! liikenne säännöt kuuluvat mopoharrastukseen!
kieliopillisesti helvetillinen posti mutta sainpahan asiani ilmi :) kiiitosta terveisin 16v mopopoika...