Heinolan Reumasairaalan konkurssi estettävä!

Pasi Takala
Ylöjärvi

/ #17 Hyvää hävitetään

29.03.2010 00:13

Suomessa on menossa omituinen vanhojen hyvien rakenteiden purku.Arvostettu reumasairaala Heinolassa on uhanlainen kuin pandakarhu. Hyvät tulokset työstä ja asiakkaiden/potilaiden tyytyväisyys ei ole tae jatkuvuudesta. Heinolaan ei löydy 2 miljoonaa euroa, mutta Kreikan talouden pelastamiseen Suomesta löytyy lehtitietojen mukaan 300 miljoonaa euroa. Tampereella on tehty päätös hyvää tulosta jatkuvasti tekevän Klassillisen koulun lopettamiseksi. 110 vuoden arvokkaat perinteet ollaan valmiita tuhoamaan. Päätös koulun lopettamisesta ja sulauttamisesta Tammerkosken kouluun on jo tehty. Nyt odotellaan tuloksia oikaisuvaatimuksiin. Klassillinen koulu on liian suosittu ja hyvämaineinen. Oppilaita olisi tulossa latinaa lukemaan paljon enemmän kuin voidaan ottaa sisään. Silti Klassillinen koulu on päätetty lakkauttaa.Kustannuksiltaan koulu on halvin Tampereella. Säästämisestäkään ei ole siis kysymys. Tampereella ollaan valmiita laittamaan kahden kilometrin tunnelin rakentamiseen 140 miljoonaa euroa. Rahasta ei ole pulaa siis. Tunnemme kohtalon yhteyttä reumasairaalaan.
Jos Sinä tunnet kohtalonyhteyttä Tampereelle päin allekirjoita Säilyttäkää Tampereen Klassillinen koulu -adressi.