Heinolan Reumasairaalan konkurssi estettävä!

Anita Laine
Adressin tekijä

/ #25 Ei lasta pesuveden mukana......

02.04.2010 23:11

Joo, olemme samaa mieltä siitä, että suomalainen reumasairauksien tutkimus ja terveydenhoito ovat tehneet todella erinomaista työtä ja tutkimustietoa ja opetusta uusista hoitokäytännöistä on viety eteenpäin. Näin se on ollut ja toivottavasti tulee olemaan jatkossakin.

Empä ole aikaisemmin kuullutkaan tai edes tullut ajatelleeksi, että koko valtoin budjetti saataisiin upotettua terveyspalveluihin!???? Kyllä siellä teollisuudessa ja pankkimaailmassa on niitä elvytettäviä enemmän kuin tarpeeksi.... Se siitä!

Enkä usko siihenkään, että kenelläkään Heinolan Reumasairaalassa on ollut nimenomaan tarkoitus kupata yhteiskunnan varoja Heinolaan tai edes Päijät-Hämeen alueelle. Arkitodellisuutta on se, että niin sosiaali- kuin terveystoimi ovat kautta aikojen joutuneet venyttämään pennejä, nykyisin euroja, jotta kaikkia apua tarvitsevia on pystytty hoitamaan sekä tutkimusta ja opetusta vietyä eteenpäin.
Kyllä suomalaiset terveydenhuollon ammattilaiset niin julkisella kuin ns. yleishyödyllisellä kolmannella sektorilla ovat vastuullisia rahan käyttäjiä. Sitä kotia päin vetämistä on viimeaikaisten tutkimusten valossa ilmennyt juuri liikelaitosmaisesti toimivilla terveydenhuollon yksityissektorin toimijoilla. Aika moiset liikevoitot ovat käärineet ainakin täällä Lahden suunnalla.

Näin se on, että lasta ei pidä hukuttaa pesuveteen. Ja tätä lasta kuin nyt pestään vielä monessa pesupaljussa.