Mopot 60km/h

Topi Kemppainen
Åminnefors (Raasepori)

/ #495 Vähän todellisuutta

15.04.2010 23:18

On totta että mopot aiheuttavat joskus vaaratilanteita mutta kaikki suurin paska tapahtuu kun auto lähtee ohittamaan mopoa ja niinkuin joku mainitsikin melkeen vieden sivu peilin mennessää. Näin on mulle meinannu käydä monesti ajaessa noin 80kmh alueella kun auto mennee ihan vierestä ohi. Pitää muistaa että mopo ei välttämättä ole vain nuorille vaan se sopii nuoresta vanhaan ikäluokkaan asti. ei mopolla ole pakko aina ajaa nasta pohjassa vaikka se kulkisi 80kmh mutta ei tosiaan ole kivaa kun rekka vetäsee ohi. MOPO 45KM/H ON AINA JALOISSA yli 40km/h alueella. joku neropatti sano että mopot ja mopoautot on suuniteltu kaupunki käyttöön? en ole tästä niinkään varma sikkä mopo on hyvä lähes joka paikan ajoneuvo. vaaratilanteet on pahimmillaan sillon ku ajetaan poliisia karkuun. ehkä yksi hyvä vaihtoehto voisi olla UUSI AJONEUVOLUOKKA esim raskas mopo tai vastaavaa joka olisi mahdollista saaada lupa "raskaaseen mopoon" kun on esim 16vuotias tai esim omistanut mopokortin vuoden koska poliisi EI IKINÄ voi estää mopojen viritystä sillä se on mahdotonta miksei valtio yrittäisi esim kompromissia luoden vaikka uuden ajoneuvo luokan joka mahdollistaisi suuritehoisen mopon esim kun hankkii mopokortin ja kun täyttää 16 voisi hakea korttiinsa leiman että saa ajaa suuri tehoisella mopolla ilman lisäkustannuksia kunhan esim kävisi katsastuttaa "virimoponsa" ennen liikenteeseen lähtöä ja saa leiman rekisteri otteeseen että mopo on hyväksytty suuremmille tehoille. näin olen itse ajatellut tämän asian ja tämä voisi toimia (ketä tietää) JOTEN HYVÄT IHMISET meidän pitää tehdä tämä selväksi myös poliitikoille jotta saamme äänemme kuuluviin! kiitos ajastasi jos jaksoit lukea tämän läpi. ADIOS