Adressi Israelin tueksi!

Vieras

/ #258 Eurooppalaisten vallottajien

01.06.2010 20:29

omatakeinen ja historian tosiseikkoja halveksiva kannanotto niin YK:ssa kuin EU:ssa saa ajattelemattomien ja ainoastaan median tuottamien historian käsitysten muokkaamien ihmisten silmät sokaistua.

Esimerkiksi HS:n ulkomaantoimituksen esimies kirjoitti 1.6.2010 kolumnissaan tästä tilanteesta viitaten Geneven pöytäkirjan 85 artiklaan 3 kappaleen kohtaan a; "umpimähkään siviiliväestöön ja -kohteisiin vaikuttavan aseellisen toiminnan tietäen sen aiheuttavan kohtuuttomia ihmishengen menetyksiä ja haavoittuneita siviiliväestön keskuudessa tai vahinkoa siviilikohteille, niin kuin 57 artiklan 2 kappeleen a kohdan alakohdassa iii mainitaan."

Tämä viittaus herättää kysymyksen; kuinka monta kertaa esimerkiksi HS on ottanut tällaisia julkilausumia esille silloin kun Hamas-, Jihad- tai Hizbollah- terrorijärjestö on ampunut summamutikassa rakettejaan, joiden saamisessa ovat niin Syyria kuin Iran ym. lähellä olevat arabimaat avosydämisesti avustaneet, nimenomaan siviilikohteisiin. Tätähän tehtiin jo ennen Israelin itsenäisyyssotaa, jonka arabit yhdessä mielin aloittivat tuhotakseen juutalaisen vasta syntyneen valtion ja jolla on jo kaukana historiassa vankat juuret, vankemmat kuin millään muulla niinkutsutulla valtiolla tai näillä vain omaa etuaan tavoittelivilla valloittajakansoilla kuten Englannilla, Espanjalla ym.

Koskaan en ole nähnyt tällaista yksisilmäistä ja tarkoitushakuista kannanottoa kuin näinä päivinä. Tuntuu siltä, että ihmiset ovat johdateltava pässilauma, joka syö kaiken minkä media omassa tarkoitushakuisuudessaan ja poliittiset päättäjät omine kosiskelevien tarkoitushakujen vuoksi syöttää tälle laumalle.

Nimenomaan nämä nykyisin tätä melua pitävät juuri ne kansat, jotka ovat historian kulussa jättäneet veriset "historiankirjoitukset" tämän planeetan kamaralle.

Tuskin sellaista päivää tämä planeetta näkee, että joskus nämä tiedon "valtateitä" ominaan pitävät suhtautuisivat jonkin ongelman käsittelyyn rehellisesti ja myös huomioiden asioiden koko taustan ja lähtökohdat.

En voinut muuta kuin nauraa kun radiossa tämän päivän maailmanpolitiikan ohjelmassa kutsuttiin tämä omia katsantokantojaan esille tuovan ns. Lähi-Idän tuntija tekemään näitä ns. analyysejään tästä tilanteesta. Sehän tietenkin meni juuri niinkuin tämä media ja itse analyytikkö halusi. Asia käsiteltiin juuri itse analyytikön, vai pitäisikö todeta asiantuntija, (omasta mielestäni asiantuntijan ensimmäinen tunnus on ettei hän lähde johdattelemaan asiankäsittelyä oman poliittisen tms. mieltymyksensä mukaan, oman poliittisen kannan ja halujen mukaan ja media oli aivan haltioissaan. Tätä tämä ns. "rehellinen" suomalainen tiedonvälitys nykyään on.

Ei Suomessa ole enää vakavasti otettavia asiantuntijoita, jokaisella sellaisella on jonkinlainen "halu" miellyttää toisia ja itseään. Sellaisen "asiantuntijan" esitys on mielestäni pelkkää ajanhukkaa.

Kommentoi adressia

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…