Keskuspuistoa ei saa supistaa

Vieras

/ #282

09.04.2016 09:44

Luonto on hyvin tärkeä jokaiselle suomalaiselle, myös kaupungissa asuville ihmisille. Helsingin vähäisiä jäljellä olevia luonnonmukaisia alueita ei saa tuhota! Ne ovat elintärkeä osa helsinkiläisten lasten ja aikuisten henkistä ja fyysistä hyvinvointia! Haluamme elää ihmiselle hyvää tekevässä, vehreässä Helsingissä, jossa on myös luonnonmukaisia alueita. Näin voimme kokea luonnon ihania ihmeitä ja harrastaa terveydelle välttämätöntä liikuntaa luonnon keskellä, vaikka päivittäin.

Ympärivuotiset luontonäkymät pääväylienkin varsilla lisäävät kaupunkilaisten tärkeää henkistä hyvinvointia. Pienenä esimerkkinä, kuinka montaa ohikulkijaa lähiviikkoina Hämeenlinnan väylän varrelle puhkeava Valkovuokkomeri sykähdyttääkään.

Monotonisen kaupunkiympäristöä pilaavan suunnittelun matkimisen sijaan, voimme olla luovia edelläkävijöitä, jossa ihmisten viihtyvyys ja luonnon läsnäolo ovat kärkenä. Säilyttäkäämme Suomen luontoa myös Helsingissä!