Kuntakentän ääntä kuultava

Jussi Seppälä

/ #178 Eroan kokoomuksesta kuntauudistuksen vuoksi

20.10.2011 09:24

Lyhyestä virsi kaunis: eroan kokoomuksesta. Pääsyynä on etten voi hyväksyä rakenteilla olevaa kuntauudistusta. Kuntauudistuksen perusteet ovat mielestäni puutteelliset. Vaikkei kenttää ole asiassa kuunneltu, niin toivon pienellä teollani voi olla edes jotakin vaikutusta asiaan. En vain voi olla mukana puolueessa, joka sitä ajaa ja siten hiljaisesti hyväksyä hanketta.

Paikallisella kokoomusryhmällä ei ole eroni kanssa mitään tekemistä vaan syynä on puolueen harjoittama politiikka valtakunnantasolla. Monet hallituskaudella tehdyistä päätöksistä ovat niiden periaatteiden vastaisia joiden vuoksi aikoinani liityin kokoomukseen. Yksilönvapaus ja yrittäjyys ovat mielestäni niitä asioita, joita olisin olettanut kokoomuksen ajavan. Lopulta seuratessani Henna Virkkusen ajamaa järjetöntä kuntauudistusta minulla ei ollut enää vaihtoehtoa. Uudistuksen perusteet puuttuvat ja silti sitä viedään eteenpäin kuuntelematta vastaväitteitä.

Eroan siis kokoomuksesta välittömästi. Toivon, että puolueen linja saadaan kuntoon ja häröileminen lopetetaan.