Kankaanpään taidekoulun puolesta

Vieras

/ #39

28.10.2011 13:04

Täysin absurdi ja enenkaikkea hölmöläisten idea lopettaa erinomaisesti toimiva ja lukuisia eturivin taiteilijoita tuottanut yksikkö. Mielummin pitäisi lopettaa niitä satoja houkutuskursseja kulttuurin- ja viestinnän aloilla ammattikorkeakouluissa joilla ei ole perinteitä eikä erityisosaamista tällä alalla puhumattakaan paikasta joka on erityisesti tehty opiskeluun sopivaksi kuten Kankaanpään taidekoulu. Jotain järkeä pitäisi olla taas tässä sosiaali -ja terveysalojen opetuspaikkojen lisäämisessä. Muuten työttömyys lisääntyy näilläkin aloilla tulevaisuudessa. Yksinkertaisesti tasa-arvoinen palkkaus miesvaltaisiin aloihin nähden, sekä työolot ja palkkaus yleisestikin kilpailukelpoisiksi houkuttaa parhaiten näihin naisvaltaisiin aloihin ruohonjuuritasolle, miehethän ovat taiteen ja kulttuurin johtavissa tehtävissä yhtä paljon näilläkin aloilla joten asennemuutostaja lasikattojärjestelmän tietoista purkamista tarvitaan ja rajusti.