Eveline Fadayelin karkoituspäätös kumottava

/ #86 Re: Sisälukua/82

17.07.2010 23:19

#84: - Sisälukua/82

Hyvä henkilö kiitoksia vastauksestasi, todettakoon ettei kirjoitukseni ollut kohdstettu kehenkään tiettyyn mummoon tai vaariin, kunhan nostin esille sen pienen kummallisuuden mitenkä kuvitteelisesta maasta, josta vaaditaan suomeen viisumi tullaan vieraileen turistiviisumilla 90 päiväksi, jonka jälkeen hakijan pitää poistua, yleisesti turistiviisumin myöntämiselle edellytyksenä on, että hakija lupautuu palaamaan kotimaahansa. Yleensä hakijalle ei anneta viisumia, jos tarkoituksena on jäädä suomeen ja hakea oleskelulupaa, vain perheen jäsen siis puolisolla on oikeus hakea oleskelulupaa suomesta käsin. Suomeen voi toki tulla muullakin tavoin, kuten esimerkiksi turistiryhmän mukana,loikata pois ja jättää oleskelupahakemus taikka laittomasti. Tämä siis ihan yleisellä tasolla vihjailematta kehenkään tiettyyn henkilöön. Ymmärrätkö nyt. Jos tämä taassen on mielestäsi rasistista kirjoittelua, niin suosittelen ensitöiksesi tutkituttamaan pääsi, ennen kuin jatkat tutkimuksiasi enempää. Tässä edellä mainituista keinoista en tarkoita ketään yksittäistä henkilö, vaan mikä on lähetystöjen käytäntö, ja sitä miten silloin on varsin vaikeaa tulla suomeen vieraileen jostakin mikä mikä esimerkiksi, tokihan en tarkoita missään tapauksessa nyt venäjää taikka egyptiä, vaikka heiltäkin vaaditaan viisumit, mutta olen varma, että ko. maista pääsee suomeen vieraileen, kun kertoo matkan syyksi tarkoituksen hakea oleskelulupaa suomesta, niin varmastikkin matkustuslupa vaivattomasti irtoaa;) muut maat on sitten eri juttu,kuten vaikka vaimoni kotimaa, josta ei tahtonut saada edes vaimolle turistiviisumia tänne;) mummoja nyt emme lähde edes yrittään.