Superfood

/ #33 Re: Mistä tässä on kysymys

07.11.2011 22:24

#19: R - Mistä tässä on kysymys

Valitettavasti Viranomaiset toimivat juuri näin, he tekevät päätöksiä, joista kuluttajat eivät tiedä mitään, ennen kuin ne on saatettu voimaan.  Myöskään kansanedustajat eivät tiedä mitä Evirassa puuhataan, sen vuoksi on tärkeää, että herätämme huomiota tällä Adressilla ja menemme tapaamaan kansanedustajia keskiviikkona 16.11. klo 8.30.

Edes elinkeinoministeri Jyri Häkämies ei tiedä, että Evira kieltää Superfood sanan käytön esim. terveysvaikutteisissa marjoissa. 12.10.2011 Häkämies on antanut kirjallisen vastauksen kansanedustaja Ari Jaloselle, jossa hän näkee suomalaisilla yrityksillä olevan uusia liiketoimintaedellytyksiä kansainvälisillä markkinoilla mm. superfood tuotteilla. Mielestäni tämä osoittaa kuinka haitallista ja ajattelematonta on Eviran toiminta.

Täältä löydät Häkämiehen vastauksen kokonaisuudessaan.

KIRJALLINEN KYSYMYS 112/2011 vp Terveysvaikutteisten

Ari Jalonen /ps. KIRJALLINEN KYSYMYS 112/2011 vp. Terveysvaikutteisten elintarvikkeiden viennin edistäminen. Eduskunnan puhemiehelle