Kannabis lailliseksi

10.08.2010 18:32

#2040: Vieras - Re: Kannabis on aina ongelma

Huumaavat lääkeaineet

Kulkevat käsikädessä kannbiksen kanssa. Yleensä se, joka käyttää kannabista, käyttää myös huumaavia lääkeaineita, eli on nk. sekakäyttäjä. Yleisiä käytössä olevia huumeääkkeitä:

• Diapam
  • Oxepam
  • Tenox
  • Xanor
  • Normison
  • Sirdalud
  • Temgesig
  • Subutex

Näistä varsinkin Diapam, Tenox, Oxepam ja Xanor ovat nuorison erittäin yleisesti käyttämiä lääkkeitä. Kokeneemmat käyttäjät vetävät Normisonia, Sirdaludia, Temgesigiä ja Subutexia suoneen. Käyttäjät ovat itse kertoneet, että varsinkin Temgesig ja Subutex aiheuttavat heroiiniakin pahemman riippuvuuden ja vielä nopeammin. Katukaupassa pillereitä liikkuu tähtitieteellisiä määrä löperön valvonnan ja suorastaan rikollisten lääkäreiden ansiosta. Useimmat lääkärit tietävät määrätessään, että aine päätyy katukauppaan ja osa lapsille mutta kirjoittavat silti reseptin. Eräs mm. Suomen puolustusvoimien lääkärinä toimiva henkilö määräsi heroinistille kahden kuukauden aikana 2200 kpl huumaavia lääkkeitä !!!!! Mitä lie lääkäri reseptiä kirjoittaessaan on mahtanut ajatella.... http://www.uskojaurheilu.fi/2008/huume/laakkeet.html