Superfood

Mike_86

/ #127 Tämän yhteiskunnan trendi...

12.11.2011 13:27

...on tehdä ihmisistä luonnosta irtautuneita, jatkuvaa viihdettä janoavia, huonoitsetuntoisia joukkojen jatkeita, jotka jo pienestä asti opetetaan kilpailemaan paikastaan erilaisissa joukoissa, ja hankkimaan tällä tavoin ailahtelevan arvonsa. Erilaisuutta harvoin ilmaistaan ajatuksin, koska ei ole erilaisia ajatuksia, jos kaikki imutetaan samoista lähteistä, ja jatketaan sitä samoissa porukoissa hillumista. Onko se mielekästä? Onko mielekästä kuulua suurimpaan ja äänekkäimpään jengiin joka ainakin omasta mielestä tällä hetkellä painottaa itsekkyyttä ja luonnonvastaisuutta? Terveyden tärkeydelle voi nauraa niin kauan, kuin sitä ei ole menettänyt kertaakaan, tai jos itselle riittää sellainen kaljan- ja pillerinhuuruinen elämä, jonka sisältö on märehtiä muiden tekemisiä, koska itse ei pysty viemään mitään uudistavaa kunnialla loppuun, koska ei pysty itse oikeasti mihinkään kehittävään, korkeintaan kopioimaan muita, siinä joukossa missä sattuu hillumaan.

Odotan päivää kun näen että asioita ei enää kielletä, vaan ymmärretään miksi jokin on asia on hyvä. Nyt asiat ovat hyviä jos ne ovat halpoja tuottaa nykyisillä välineillä?

"Superfood" on harhaanjohtavaa mainontaa varmaankin, mutta niin on myös jonkin kapean tieteellisen tutkimuksen pohjalle tehdyt "tutkimukset" jonkin uuden lääkkeen hyödyllisyydestä, joka saa kovaa rummutusta, siis mainontaa. Kyllä se siitä muuttuu sitten, kun ihmiset lakkaisivat hyväksymästä huonoa oloaan, niin ei tarvitsisi hyväksyä huonoja lääkkeitäkään. Jotkut ihmiset muokkaavat luonnollista DNA:ta jotta saadaan halvempaa ruokaa, ja hinta ratkaisee, pitkän aikavälin vaikutukset ihmisiin eivät ole päähuolenaihe, mikä tarkoittaa että kuinka moni tajuaa, että elämän on kokonaisuutena jatkuttava vielä senkin jälkeen, kun itse on hankkinut kunnianpäivänsä jossain urheilukentillä tai katsomossa, juonut itsensä epäonnistuessaan humalaan, usein, hankkinut jonkin maksasyövän tms, syönyt turruttavia, sairauden syytä ei-parantavia lääkkeitä vuosikaudet kunnes kupsahti? Mikä oli tämän elämän merkitys?