Adressi kristillisten arvojen ja uskonnonopetuksen puolesta

Ateistisessa yhteisössä elänyt
Vieras

/ #185 Ei ole varaa murentaa kulttuuria sisältä päin

16.08.2010 20:22

Jos Raamatun Jumalan haluaa löytää,niin kyllä Hän on löydettävissä. Useinhan tämä löytö on helpommin löydettävissä, jos joku vaikkapa omasta suvusta on jo löytänyt elämälle tarkoituksen ja kuolemankin voittajan.

Olen tosi kiitollinen, että löysin Hänen rakkautensa jo nuoruudessa. Isoäitini esirukoukset ja elämä saattoivat myös vaikuttaa...Jeesus on antanut voimaa kestää elämän vaikeitakin kuvioita. Raamattu on säilynyt ykköskirjana, vaikka korkeakouluissa olen kahlannut niin paljon ateistista materiaalia. Se on jäänyt kuitenkin painoarvoltaan elämän kouluissa tosi kevyeksi.

Suomen kansaa siunattiin, kun esi-isät rukoilivat mm edellisten sotien aikana. Saimme pitää itsenäisyyden samaan aikaan, kun esimerkiksi Viro menetti itsenäisyytensä. Kyllä Jumalan siunaus on käsinkosketeltavaa myös kansakunnalle. Mutta jos ehdoin tahdoin laitamme Jumalan ja Hänen ohjeensa onnelliselle elämälle sivuun, niin niitämme siitä myös seuraukset. Silloin emme ole siunausten tiellä.

Meillä ei ole varaa murentaa kultuuriamme sisältä käsin - mm ottamalla kristillisten arvojen välittämisen mahdollisuuden. Jättäisimme tällöin vain tyhjiötilan arvopöydälle - ja muiden uskontojen (luen siishen myös a-teismin) pöytävarausta  jo tehdään.