Adressi kristillisten arvojen ja uskonnonopetuksen puolesta

Myyryläinen
Vieras

/ #186 Ateistisessa yhteisössä eläneelle

17.08.2010 07:21

Ateistisessa yhteisössä elänyt kirjoitti: "Jos joku vaikkapa omasta suvusta on jo löytänyt ... kuolemankin voittajan." Kyllä ainakin minun suvussani, lähipiirissä ja kauempanakin kuolleet ovat kuolleina pysyneet, ainakin toistaiseksi.  Olen jotakuinkin vakuuttunut, että he sellaisina myös pysyvät sillä en ole törmännyt vielä yhteen ainokaiseen kriittisen tarkastelun kestävään todisteeseen, että joku olisi kuolemastaan elävänä säilynyt.

Hän jatkaa: "Meillä ei ole varaa murentaa kultuuriamme sisältä käsin - mm ottamalla kristillisten arvojen välittämisen mahdollisuuden. Jättäisimme tällöin vain tyhjiötilan arvopöydälle - ja muiden uskontojen (luen siishen myös a-teismin) pöytävarausta  jo tehdään."  Tuossa on käsittämätöntä ja yletöntä arroganssia muita ja muulla tavalla ajattelevia kohtaan.  Tuollaiseen muiden aliarvioimiseen ei taida pystyä kuin kristityt ja ne muutamat muut samasta Lähi-idän kulttuuripiiristä nousseiden uskontojen harjoittajat.

P.s. ateismi ei ole uskonto vaan uskonnottomuutta.  Näyttäisi olevan objektiiviselle opetukselle sijaa tuollakin suunnalla.