Työmarkkinatuen tarveharkinta poistettava

sinikka
Vieras

/ #4 HUONOKUNTOINEN

17.08.2010 19:30

Olen tehnyt säännöllistä työtä n. 35 v. Jäin töistä mielelläni uupumisen takia kun meitä vähennettiin taloudellisista ja tuotannollisista syistä. Olin ajatellut vähän levätä ja kouluttautua uuteen työhön. Kuntoni alkoikin huonontua ja hakeuduin eläkkeelle, joka kesti n. 2 v. kaikkien tutkimusten osalta. En silloin ymmärtänyt että pitää hakea samanaikaisesti työtä (ilmoittautuminen työttömäksi) Kävi niin, että eläkepäätös hylättiin kaikkien valitustenkin jälkeen. Nyt olen 60 v. enkä ole saanut mitään tukea v. 07 sairaloman pv.rahan jälkeen (enimmäismäärä).enkä ennen sitä alkaen v. 03. Elän mieheni sairaseläkkeen varassa. kun tarveharkinnan jälkeen ei jää maksettavaa. Olen valittanut myös tästä. Lautakunnan päätös oli kyllä puolellani, mutta se pyysi Kelalta vielä varmistusta sairaudestani. Lopputulos ei myönnetä kun ei työssäoloehto täyttynyt. Nyt olen edelleen työnhakijana toivossa tarveharkinnan poistamisesta. Muuten odotan kun täytän 62 v, jolloin voin hakea varhennettuna työeläkettä.