Superfood

Vieras

/ #139

14.11.2011 15:47

Omakohtaisesta kokemuksesta sanoisin, ettei kemiallinen lääkitys ole aina tehokkaampaa kuin luonnon lääkeaineet. Sen sijaan, että kaikkiin tulehduksiin nautimme antibiootteja, voidaan täsmälääkinnällä esim. tarkkaan annosteltuina puolukanlehdillä virtsatientulehduksissa, säilyttää suoliston luontainen hoitava mikrobikanta.
14.11.2011 Helsingin Sanomien etusivulla tiedotetaan Vieraskynä -palstalla, että Juomaveden lääkejäämät ovat terveysuhka. Kaikkia lääkeaineita ja hormonaalisia valmisteita ei saada suodatettua kotitalouksissa kierrätetystä hanavedestä edes aktiivihiilisuodatuksella tai otsonikäsittelyllä, kirjoittaa Gunter Pauli.
Esim. Yhdysvalloissa Philadelphian viranomaiset löysivät puhdistetusta juomavedestä 56 lääkeaineen jäämiä. Etelä-Kaliforniassa lähes 20 miljoonaa asukasta altistuu epilepsia- ja ahdistuslääkkeille. San Franciscon juomavesi sisältää vaikeasti hajoavaa synteettistä sukupuolihormonia. Pullovesi on myös suodatettua vettä. Toistaiseksi jäämättömintä on oma kaivo, jonka vesilähde on omassa valvonnassa.
Olen itse miettinyt, että keho voi parhaiten imeyttää ja käsitellä lähinnä ruoka-aineksia olevia lääkinnällisestikin tehoavia yhdisteitä. Tällaisia ovat tutkimusten mukaan mm. proteiiniainesosat kuten aminohappo arginiini, jonka on todettu mm. rentouttavan verisuoniseinämiä ja näin laskevan korkeaa verenpainetta nopeassa aikataulussa.
Ruoka-aineista eristetyt lääkinnällisesti vaikuttavat aineet vaikuttavat edelleen usein tehokkaammin, kuin samat ainesosat kemiallisesti puhdaseristettyinä tuotoksina. Molekyylirakenteet etsiytyvät kehossa vastaaviin rakenteisiin, esim. aminohappo+entsyymi=rakenneketju lihassäikeisiin tms. Monimutkainen ja keholle vieras kemiallinen yhdistekoostumus on vaikeampi prosessoitava?