Pakkoruotsi pois

/ #139 Re:

31.08.2010 16:26

#101: Milja Ranne -

Verovaroja ja ihmisten hermoja, niitä tuhlaantuu!!! Aina ku tänne laitetaan "suomen 3G verkko kattavaksi ja lankanetti halvemmaksi" niin kaupunkilaiset tulee vittuileen et valtiolla menis turhaan siihen rahaa. No entäs tähän swenskan kieleen sitte? Kyllä jos mä nään suomenruotsalasen niin kyl sille englantia pitäs puhua, ei siit ruottist kuitenkaan  mitään tulisi. Paitsi en kyl puhuis hurreille mitään. Jos kerran jotain kieltä oppii niin vähän että sitä ei kuitenkaan käyttäisi... ?WTF? turhaa resurssien tuhlausta. Joka tapauksessa, suomen kielisetkin tuppaa keskenään puhumaan englantia ain välil niin miksei hurrit puhuis suomalaisten kans englantia? Ei tarvii olla kovinkaan lahjakas sen tajutakseen!  Kukaan ei oo vaan viel älynny sitä että englanti on tulevaisuuden kieli. (sori vaan, kielifanaatikot)!

Ne jotka haluu harrastaa pois kuolevia pikkukieliä, niin tehkööt niin, mutta ei kai kaikkien muiden tarvii vaivata itseään sillä? Puhutaan me nyt viel suomea mutta eipähän olla tyrkytetty sitä niille, jotka ei sitä tarvii. Miksi sitten pakko-opetamme itsellemme toisen maan kieltä, jos emme omaamme? Suomalaiset on jo monta kertaa suojellut ruotsia Ryssiltä ku ollaan oltu niin hyviä! Miksi vielä uhrautuisimme ruotsin takia tässä asiassa?