Adressi kristillisten arvojen ja uskonnonopetuksen puolesta

Rationalisti
Vieras

/ #255 Mitä räjäytetään

02.09.2010 18:59

Olisi mielenkiintoista olla todistamassa räjäytystä, jossa räjäytyksen jälkeen kaikki osat olisivat kohdillaan ja toimintakunnossa. Löytyykö jotain koesarjaa, jossa voitaisiin kokeilla, kuinka monta räjäytystä tarvitaan, jotta tulos olisi toimiva? Olisin kiinnostunut... Sen sijaan olen kuullut räjäytyksistä, joista on seurannut epäjärjestystä, tuhoa, ihmisuhreja.

Jotkut uskovat  onnellisen sattuman teoriaan, jossa makrokosmos ja mikrokosmos asettuivat kohdilleen. Tämä mahdollistuu, kunhan vain annetaan riittävästi ----aikaa ja --- taas aikaa. Riittävä määrä onnellisia sattumia on tuottanut myös lajien kehityksen. Reseptinä: Onnellisia geenimuutoksia ja aikaa. Lisäisin siihen vielä: Ja uskoa!

Mistähän se johtuu, että nykyisin monet äidit  pelkäävät  geenimuutoksen tuottavan päin vastoin huonommat eväät tulevalle ihmislapselle? Eikö arkielämässä enää uskota onnellisiin geenimuutosten tuloksiin? Siksikö, että nykyisin tunnetaan tosiasiat.

Mielestäni on paljon järkevämpää uskoa Jumalan luomiseen kuin sattumaan. Avaruutemme on liian järkevästi kohdallaan ollakseen vain sattumaa. Kasvin siemenen sisältämä infopankki ja elämä on käsittämätöntä ollakseen sattuman tulosta. Pelkästään Maan sijoittuminen planeettojen joukossa sopivalle etäisyydelle auringosta siirtää katseen kaiken Suunnittelijaan.

Jos joku esittäisi minulle säväyttävän taideteoksen ja kertoisi, ettei kukaan ole tehnyt / suunnitellut sitä, en ottaisi väitteen esittäjää edes vakavasti. Nyt puhutaan suuren luokan taideteoksesta. Nuori sukupolvemme ansaitsee sen informaation, jonka Newton ja Einsteinkin löysivät: Kaiken takana on elävä Jumala.