Adressi kristillisten arvojen ja uskonnonopetuksen puolesta

Ope
Vieras

/ #261 Päinvastoin

05.09.2010 11:12

Enpä ole vielä kohdannut suurperheiden lapsia, joita olisi helvetillä peloteltu.  Sen sijaan olen reippaalla vuosikymmenen työkokemuksella kohdannut suurperheiden lapsia, jotka erottuvat joukosta, koska ovat keskimääräistä sosiaalisempia, avuliaampia, koulussa hyvin menestyviä ja hyvin käyttäytyviä. Voin vain opena todistaa monen kollegan tavoin,  miten "heillä" kristillinen kasvupohja on tuottanut hyviä tuloksia.

Toiseksi vastaisin edelliselle, että etiikka erotettuna jumaluskosta on etiikkaa, joka sidotaan ateismiin tai liberalismiin. Yhteinen tekijä molemmilla on, että laitetaan Jumala sivuun. Löytyyhän näitä esimerkkejä ateismiin sidotusta etiikasta, esimerkiksi lähinaapureiden lähimenneisyydestä. Aikaisemmassa kaksiosaisessa vetoomuksessani ( sivu 9 tai 10) kerroin, että olen elänyt maassa, jossa oli harjoitettu ateismiin sidottua kasvatusetiikkaa. Se vaatikin totalitaristisia otteita.