Tornion ensihoito- ja sairaankuljetusten laatu on säilytettävä

Vieras

/ #1092 Re: Re: Outoa johtamista Torniossa

27.11.2011 19:09

#1091: - Re: Outoa johtamista Torniossa

Nimenhuudon mukaan suoritetussa äänestyksessä annettiin 4 "Jaa" -ääntä (Kirsti Aho,Arto Kanto, Mauri Lappalainen, Pekka Pelttari) ja 7 "Ei" -ääntä (Taimi Arvola, Mari Doktare, Tuomo Heikkilä, Marianne Junes-Leinonen, Eeva Lohiniva, Kaisa Rättyä, Markku Taramaa), joten kaupunginhallituksen päätökseksi oli tullut hyväksyä Tuomo Heikkilän tekemä päätösesitys.

Mauri Lappalaisen kirjallinen eriävä mielipide kuuluu seuraavasti:

"Mielestäni viidensadan euron n. 10 % palkan korotus olisi ollut kohtuullinen, koska sosterin osa-aikaeläkkeellä olevan talouspäällikön 35 %:n työt voidaan tehdä sisäisellä siirrolla ja johtavan lääkärin töitä (virka tilapäisesti täytetty) perusturvajohtaja ei voi tehdä, kuin muutaman prosentin (potilastiedot salaisia).

Nyt tehty päätös tuhannenkahdensadan euron n. 25 % palkan korotus on kohtuuton (pienituloisen kk palkka). KVTES:n palkkaus, luvun II 5 § 1 mom. 5.2 kohdan mukaan voidaan viranhaltijalle määrätä tavanomaisten tehtävien lisäksi lisätehtävä ja vastuita, mikä vaikuttaa tehtävien vaativuuteen. Nythän niitä ei ole määrätty, joten ne kuuluvat hänen normaaliin tehtäviin. Lisäksi tehtävät ovat vähentyneet, koska varhaiskasvatus on siirtynyt koulutuslautakunnan alaisuuteen."