Adressi kristillisten arvojen ja uskonnonopetuksen puolesta

Myyryläinen
Vieras

/ #266 Ylikävelemisestä

07.09.2010 08:28

265. Vieraalle:

Minusta "ylikävely" tässä kontekstissa tarkoittaa piittaamattomuutta muiden mielipiteistä ja oman mielipiteen jyräämisestä yhteiseksi mielipiteeksi.  Minusta sellainen ei ole nettikeskustelussa mahdollista.  Käsittääkseni en ole edes yrittänyt niin tehdä vaan esittänyt omia mielipiteitäni kommentteina muiden mielipiteisiin, esittänyt kysymyksiä esitetyistä väitteistä, kyseenalaistanut muiden mielipiteitä j.n.e. osallistunut omalla sananvapaudellani normaaliin keskusteluun jossa osallistujilla on erilaisia mielipiteitä käsiteltävästä asiasta.  En ole keskustelussa kieltänyt ketään käyttämästä omaa sananvapauttaan ja esittämästä omia mielipiteitään, kristillisiäkään.  Eihän minulla ole edes siihen keinojakaan.  Sen sijaan olen valmis ottamaan vastaan vastaväitteitä ja kommentoimaan niitä.  Ja jos ne hyvin ja loogisesti perustellaan niin olen valmis ottamaan ne huomioon ajattelussani.

Jos joku kristitty ei kykene kumoamaan esitettyjä kristinuskon vastaisia argumentteja niin se ei tarkoita, että hänen "ylitseen on kävelty" vaan, että hänen ehkä kannattaisi miettiä tarkemmin miten maailmankatsomuksensa rakentaa tai ainakin tarkentaa argumentaatiotaan.  Jos taas katsoo argumentiensa kestävän niin eikun antaa palaa ja ottaa osaa keskusteluun.  Jos taas ei kiinnosta koko keskustelu niin jättäköön sikseen.

Jos nimimerkki Vieras (265.), kokee tulleensa "jyrätyn" niin, että en ole perustelluin argumentein käsitellyt hänen mielipidettään niin voisiko hän esittää mille hän kaipaa kannanottoani.  Enhän toki ole jokaiseen lausahdukseen provosoitunut tarttumaan vaikka ehkä mahdollisesti olisi ollut aihettakin.