Tornion ensihoito- ja sairaankuljetusten laatu on säilytettävä

Vieras

/ #1099 Kaisulle kenkää!!

30.11.2011 16:44

Päivitetty 30.11.2011 08:22, julkaistu 29.11.2011 16:58

Henkilöstösuhteet kuralla Tornion hyvinvointipalveluissa

Tornion perusturvajohtaja Kaisu Norrkniivilän palkankorotuksesta nousi kohu.
Tornion hyvinvointipalveluissa kuohuu. Liekit roihahtivat sen jälkeen, kun perusturvajohtaja Kaisu Norrkniivilän palkkaa päätettiin nostaa 5 542,27 eurosta pyöreään 6 600 euroon.

Puheenaiheeksi ovat nousseet huonot henkilöstösuhteet Tornion hyvinvointipalveluissa. Pohjolan Sanomien tekstaripalsta, Radio Perämeren sivut ja Suomi24 täyttyvät osin karkeastakin keskustelusta.

Kritiikkiä perusturvajohtajan toiminnasta on tullut Pohjolan Sanomien toimitukseen aikaisemminkin. Vasta uutisointi palkankorotuksesta ja Pohjoista puhetta -palstalla julkaistu Tornion eläkkeelle jääneen sosiaalisihteeri Ville Mattasen kirjoitus saivat julkisen keskustelun ilmiliekkeihin.

Sunnuntaisessa kirjoituksessaan Mattanen kuvaili, että Torniossa ei ole ollut todellista vuorovaikutusta johtajan ja työntekijöiden kesken enää vuosiin. Tämän lisäksi Mattanen kirjoitti, että kritiikki ja arvostelu on kiellettyä. Yhä työelämässä olevat haastateltavat vahvistavat nämä ja loputkin Mattasen kirjoituksen väitteistä.