Maantie 967 Kelujärvi-Hihnavaara välin perusparannuksen puolesta

Kuolan kettu

/ #42 Silimäniterähän

17.12.2011 21:31

Tiestä on tehtävä runkotie ( vrt Pelkosenniemi-Pyssykylä) niin rakenteellisesti kuin hoidollisestikin. Muistan ne pari viimeistäkiin kuolonkolaria. Tien ja olosuhteiden on täytynyt olla edesauttamassa läheisille raskaita menetyksiä.
Kyllä Suomeen on palautettava aluepolitiikka , varmistettava turvallisuus ja taattava palvelut koko maassa nytkin kun keskittävät voimat vallan saí ja suuruuden ihailu on aina mielissä. Kyllä nyt rajakansaa niin pohjoisessa kuin idässäkin kyykytetään. Kohta nuo samat voimat käyvät varuskunnan , aluesairaalan, ammattiopetuksen ja jopa keskussairaalan kimppuun. Lapin maakuntakin on katkolla.Kunnista ja kunnallisesta itsehallinnosta puhumattakaan. Tammikuussa ja helmi-maaliskuussa kuuluu kummia. Ei niissä uutisissa kunnallista itsehallintoa, palveluja, lähipalveluja, tasa-arvoa ja ihmisyyttä paljon kunnioiteta. Maa jakaantuu ja sen kansa kahtia. Se on vaarallista kehitystä. Todistan surullisena tätä kehitystä joka päivä. Onpa tarkastelussa terveys- sairaus, rikkaus- köyhyys, työ- työttömyys,sosiaalinen hyvinvointi- syrjääntyminen, koulutus- tippuminen, etelä- pohjoinen jne Huolestuttavaa.
Muuten: lokakuun 28.päivänä on taas kunnallisvaalitkin.
Ps Savukosken Nousulta on kansanedustaja. En muista hänen nimeään, muistan vain,että Petterin pojan Aimon tyttö se on ja pykäliä oli kovasti merkkirannissa, taisi olla kolome pykälää oikeijanki päällä. Niin, hoidapa tämän tieasian rinnalla myös kaivosten kiinteistöverolainkohta kuntoon. Se on Pyssykylälle ja Savukoskellekin tosi iso asia ja täysin verrattavissa voimalaitosten kiinteistöverotukseen.Tervehtien ja kannustaen