VAADIMME MUUTOSTA SUSIPOLITIIKKAAN: KANSALAISALOITE

Jousimetsästäjä, jonka mielestä metsästyskoiran käyttö on petkuttamista

/ #62 Re: Numerot mainitsematta

22.12.2011 21:41

#6: - Numerot mainitsematta

Komppaan. Lisäksi mikä on "lukematon määrä metsästyskoiria" joita sudet ovat raadelleet? Puolitoista triljoonaa? Gaziljoona? Susi syö itseään pienemmän koiran, koska se näkee saaliin, jonka saa hyväksyttävällä riskillä hengiltä. Tai sitten se puolustaa omaa reviiriään. Tämä kaikki on suden duuni.

Ja vielä tuosta lehtiartikkelin palasesta, jossa kerrotaan suden vieneen 6-vuotiaan lapsen. Se voi olla totta, mutta se voi olla myös vale. Kuvasta päätellen puhumme ajasta, jolloin tämä maa oli melkoinen takapajula. Joku on voinut tappaa lapsen humalapäissään ja kehittänyt sen jälkeen tarinan (Jota tapahtuu vieläkin niin paljon, että en käsitä miten jotkut viitsivät valittaa susista.), tai lapsen on voinut tappaa jokin iso koira. Jos tuo ensimmäinen kuulostaa uskomattomalta, niin uskokaa pois: tässä maassa on tapettu lehtolapsia myös "pyörähtämällä niiden päälle unissaan ja tukehduttaen vahingossa." Tämän legendan takia ihmiset eivät vieläkään uskalla nukkua pienten vaivojensa vieressä.

Nyt kun vauhtiin pääsin: eiköhän nuo raatelukuvatkin ole samasta koirasta? Aika tarkoitushakuista. Koittakaa nyt kestää se, että olette itse valinneet pitää eläintä ja päästää sen juoksemaan sille sopimattomaan luontoon. (Kesykoira ei periydy pohjoisen isoista susista, vaan sen sukupuuttoon kuolleesta Afrikkalaisesta sukulaisesta. Ihmisen esimmäisenä kesyttämä eläin ja itsekin olemme Afrikasta. 1+1=2, eikö totta?) Joten toivon sydämeni pohjasta, että koiranne ei joudu suden kitaan. Muistakaa silti, että te tyrkytätte niitä sinne itse.

Hauskaa joulua ja turvallisia metsäreissuja!