Ilotulitteet pois vapaakaupasta

Hattutäti, ilman kukkaa :)

/ #106 Meillä on 4 koiraa

29.12.2011 22:46

Ja aina ammutaan omassa kotipihassa, joka vuosi raketteja. Koirat aluksi säikkyivät niitä, mutta tottuivat niihin jo muutamassa tunnissa ja jopa katselivat olohuoneesta kun mieheni ampui raketteja.

Se on vain ihmisestä kiinni että miten ITSE asian kokee. Sehän on oma vikanne jos ette niistä pidä, kannattaisi hyväksyä asia että kerran vuodessa ilotulitteita ammutaan julkisesti. Lemmikit voi myös suojata raketeilta, laittakaa ikkunat kiinni ja musiikkia soimaan jos se teitä tai lemmikkejänne häiritsee. Tuntuu nykyään että ihmiset valittavat kaikesta Suomessa, vain siksi että voivat. Halutaan sitä vallantuntua kansalaisena. Ei saa lukea edes ne*kerinsuukko karkissa vaan heti haukutaan rasistiseksi ilmaisuksi.(näköjään täälläkin kielletty) Turhanpäistä nipottamista minusta.

Tulitteiden käyttöä on rajoitettu kaupunkiseudulla ja se on laki.
Kaikki tietävät mitä lakien rikkomisesta seuraa.
Poliisille voi tehdä ja pitääkin tehdä ilmoitus jos vääränlaista toimintaa on havaittavissa. Ampuja on itse vastuussa käyttämistään ilotulitteista kuluttajakäytössä.
Korostan vielä että kun on LAKI säädetty tätien turvaksi niin silloin sitä pitää noudattaa ihan kuin kaikkia muitakin lakeja. Omalla pihalla saa tehdä mitä haluaa, niinkauan kun kyseessä ei ole muiden turvallisuuden vaarantaminen tai kotirauhan rikkominen jnejne. Eihän näitä tarvi luetella, tiedätte nämä itsekkin..

Hyvää Uuttavuotta kaikille adressin allekirjoittaneille ja niille jotka ovat ilotulitteiden ystäviä!

ps. Poliisin saa kiinni numerosta 112.