Kansalaispalkka jokaisen turva ja perusoikeus

Asko Nummela
Adressin tekijä

/ #4

25.03.2007 15:19

Kiitos kaikille kommenteista. Olen samaan mieltä Akin kanssa että monesta paikasta säästöäkin syntyisi ja kansalaispalkka on paljon nerokkaampi systeemi kuin ennalta moni osaa ajatellakaan. Vihreillä taitaa olla pisimmälle viety malli Suomessa ja se on ihan kannatettava ajatus.

Tainalle kiitos kommentista myös ja olen kyllä valmis yhteistyöhön kanssasi, kuten monien muidenkin asiaa ajavien kanssa. Olen todella kiitollinen kaikista kommenteista, koska ne tuovat aina erilaista näkemystä asiaan ja valoittavat näin muidenkin mieliä avautumaan kansalaispalkan / perustulon suhteen. Pidetään yhteyttä... Muuten ennen Vantaalle tuloa asuin Forssassa ja pidin siitä paikasta todella paljon.

Kiinnostavaa on myös kuulla Paulin kertomusta Saksan tilanteesta perustulon suhteen. Tuolla Saksassa taitaa sitten olla vielä kovempi byrokratia kuin meillä täällä kotoisessa Suomessa. Olisi hienoa jos meiltä löytyisi riippumattomia tutkijoita, jotka selvittäisivät perustulon kustannuksia, koska uskon että näin saataisiin lisää tukea tämän hyvän asian taakse.

Pitääkin hankkia tuo Suomen Kuvalehti ja lukea tuo pääkirjoitus. Olen samaa mieltä että vastarintaa esiintyy juuri tuon holhouksen menettämisen vuoksi. Pitäähän ihmisiä jollain tavalla holhota ja tuota holhousta kun halutaan nykyyhteiskunnassa ennemmin lisätä kuin vähentää.

Hienoa että on paljon viisaita ihmisiä, jotka tajuavat missä mennään. Toivottavasti niitä löytyy vielä lisää tämänkin adresssin taakse ja tosi paljon kiitoksia myös hyvistä ideoista. Onhan tämä meidän monen yhteinen asia.

Katsotaan jos saamme jotain tapahtumaa aikaiseksi, olisiko Tainalla ideoita?