VAADIMME MUUTOSTA SUSIPOLITIIKKAAN: KANSALAISALOITE

Zeppo

/ #692

02.01.2012 10:09

"On kohtuutonta, että joissakin paikoin lapset joutuvat elämään pelon ilmapiirissä ylisuuren susikannan takia, on kohtuutonta myös se, että koiraharrastajat joutuvat syystäkin pelkäämään lemmikkiensä puolesta. Yhteiskunnan velvollisuus on suojella jäseniään - nykyinen ylisuuri susikanta luo todellisen uhkakuvan yhteiskuntamme lukemattomille jäsenille ja siksi tähän pitää saada konkreettinen muutos unohtamatta metsästyskulttuuria, joka ylisuuren susikannan vuoksi on maastamme häviämässä."

Miten tämä ylisuuri susikanta selitetään näillä nykyisillä luvuilla, joiden mukaan sutta on suojeltava sukupuutolta? Maastamme on häviämässä metsästyskulttuuri liiallisen metsästämisen ansiosta. Oksettavaa syyttää petoja omista virheistään. Mikä tämä konkreettinen muutos on? Jos sudet poistetaan asutusten läheisyydestä ja metsästysalueilta, niin mihin niille jää elintilaa? Ja ennenkaikkea, mitä niille jää ravinnoksi, kun ihminen haluaa pyydystää kaiken riistan?